• AngelEye78

Kombinerat bröllop/dop. Ge mig tips

Vi ska slå ihop bröllop och dop i sommar.
    Men har fastnat i några saker nu som jag inte kommer på nån bra lösning på.

Inbjudningskorten: hur formulerar man att det är kombinerat bröllop och dop, men det är dopet som står i centrum?

Vi ska inte ha någon bröllopsfest utan tänkte bjuda på mat och fika/tårta i församlingshemmet efteråt, hur formulerar man det i inbjudan så inte alla gäster har för stora förväntningar?

Då vi är klara i församlingshemmet (kanske runt 18 tiden), så har vi lust att bjuda hem några få på kvällen, istället för att sitta ensamma på en lördagkväll och inte göra nada. Hur väljer man vilka man kan bjuda hem utan att det kommer fram och många andra blir sura för att de inte blivit tillfrågade? (vi har inte plats med 50 pers hemma)

dop/vigselprogram: Hur lägger man upp det?

hur mycket längre tid tar kombinerat dop/bröllop om man jämför med enbart dop?

Tackkorten är nog det lättaste tycker jag, antingen tar man ett gemensamt kort och tackar, eller så gör man 2 enskilda tackkort som skickas i samma kuvert.

Alla tips tages emot tacksamt:)

Håller på att boka upp allt nu då det kommer vara mitt i sommaren så man är nog sen nu iaf. Tänkte börja med dop/vigselprogram och inbjudningskorten nu omgående.

• Svar på tråden Kombinerat bröllop/dop. Ge mig tips
  • Alexi

Ni kan ju överaskningsgifta er, dvs bjud in till dop, tala om för de närmaste att det också är bröllop (det kan nog vara en del som känner sig besvikna annars) och ha giftermål också. om ni ändå inte direkt ska ha någon bröllopsfest så behöver ju inte gästerna veta det i förväg tänker jag...

• AngelEye78

Nja, vi vill inte ha överraskningsbröllop. Utan vi vill bjuda in till båda och. Det jag behöver hjälp med är det som jag skrev i tråden... och andra tips och idéer som jag kanske missat...

• Alexi

du kanske ska fråga på Bröllopstorget, där brukar det vara mycket diskussioner på just det ämnet.

• HejHoppDå

Kan ni inte skriva något i stil med att ni passar på att gifta er när ni ändå samlat alla. Hmm nu lät det jätte tråkigt ...

"Välkomna till mitt dop" Eftersom att Mamma och Pappa älskar varandra så mycket så tänkte de passa på att gifta sig när vi alla är samlade.

Hmm det lät kanske flummigt... men du kan ju spinna vidare på den tanken...

Vi pratade om att ha kombinerat innan men vi vill ha en ordentlig fest så det har vi inte råd med i år.

• AngelEye78

Det är ju det som är det svåra, att utforma med rätt text. Finns ju inga färdigtryckta som funkar ju trist nog.

Nån som vet hur många dopsånger samt bröllopssånger man har i kyrkan om man kör kombinerat?

----------------

Alexi skrev 2009-03-27 16:07:22 följande:
    du kanske ska fråga på Bröllopstorget, där brukar det vara mycket diskussioner på just det ämnet.
    Jag har varit och läst på BT och gjort sökning där, men BT:s sökning funkar ju inte så hittar inte ett smack. Visst man kan få in på kategorin för kort och sånt men då måste man ju bläddra igenom alla trådar och det finns ju en del... eller funkar söken men det är jag som inte förstår vad jag gör fel?
  • plexis

Vi ska ha ett kombinerat dop bröllop om ett par veckor.

I inbjudan skrev vi:

Välkommen på dop och bröllop!

Vi döper vår son (namnen)
    i slottskyrkan lördagen den 25 april kl. 14:00.

I samband med dopet gifter vi oss.

Därefter bjuder vi på middag.

Våra namn

Vi ville också att dopet skulle stå i centrum.

• clinan

På vår inbjudan kommer vi skriva "Välkommen på DOOP"

Men de två O:na kommer vi dra ihopa så det ser ut som två vigselringar som sitter ihop. Sen skriver vi inget mer eftersom vi oxå kommer att ha dopet i fokus!

• Carolaj83

vi ska också ha bröllop/dop...har precis skickat iväg våra inbjudningar

på framsidan står det
    inbjudan
    bröllop/dop

sen i kortet

den xx september 2009
    kommer vigsel äga rum mellan

namn
               och
              namn

i samband med vigsel kommer
    xx xx xx att döpas

sen kan ni ju skriva
    efter cermonierna inbjuder vi till
    fika i församlingshemmet

• Emmie87

Vi ska ha bröllop och dop samtidigt. I våra inbjudningar skrev vi.

Välkomna till mitt dop och
    pappa och mammas bröllop

Den x/x 2009 kl. xx i xx kyrka

Efteråt bjuder pappa och mamma på mat och kaffe med tårta
    hos mormor och morfar

Varmt välkommna
    xx med familj

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Kombinerat bröllop/dop. Ge mig tips