• piggen

simhjälpmedel till 1,5 åring, vad använder ni?

Finns det någon som använder något simhjälpmedel/ typ simring, armpuffar eller dylikt. Ser att det finns mycket att köpa. Ar det någon som kan rekommendera något?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-27 13:57
    Typ sånt här tänker jag på. Han är 15 månader nu och tänkte köpa snart så han blir van vid den innan sommaren.

www.lekmer.se/leksaker/Flythj%E4lpmedel

• Svar på tråden simhjälpmedel till 1,5 åring, vad använder ni?
  • Solskensmor

Jag tycker att armpuffar har varit det bästa för mina barn...

• Plutt05

Swimpy eller Cheerek- ringar (osäker på stavningen) Dessa rekomenderas av babysimsinstruktörer, de är säkrare än vanliga uppblåsbara

• Brunello

cherek-ringar tycker jag  - om man nu tvunget ska ha något. Av princip tycker jag inte man ska ha flythjälpmedel på barn - det är främst pga av säkerheten. Ett barn med flythjälpmedel får inte samm uppsikt + att det kan flyta iväg på ett sätt som inte sker annars.

Så - egentligen tycker jag inte man ska ha något alls - håll uppsikt över ditt barn och bada tillsammans och låt din arm vara barnets flythjälp men vill du tvunget ha något så köp cherek-ringar från t.ex. www.babysimshopen.se , de har en skumkärna som gör att även om luten går ur finns en viss flytförmåga kvar, dessutom är hålen centrerade vilket gör att de inte balanserar åt barnet och förstör därför inte något inför framtida simundervisning.

Svar på tråden simhjälpmedel till 1,5 åring, vad använder ni?