Inlägg från: Sammi |Visa alla inlägg
  • Sammi

Blivande pappor 09 Del 3

124 dagar kvar nu! =)

• Sammi
    ikli skrev 2009-04-06 20:28:59 följande:
    ...Och värre blir det Skämt åsido. För min del tycker jag nog tyvärr att sista tiden var den värsta. Men min fru har å andra sidan aldrig gillat att vara gravid. Så därför skaffade vi tre.(?)
    Min fru är ganska trött på det hittills också. Hon är trött på att lösa om att det nu ska vara en harmonisk och mysig tid att gravid. Hon mår fortfarande illa och kräks nästan varje morgon. Jag lider med henne, det finns inte så mycket jag kan göra egentligen. Försöker fixa med det jobbigaste hemma, ge massage och så.
    Nu låter jag väldigt pessimistisk här men så är det inte! Vi är båda två jätteglada och nu är det bara 122 dagar kvar! :)
  • Sammi

Snart börjar nedräkningen från 100 dagar ner till 0! :) Känns som om tiden sniglar sig fram. Ska bli skönt när "sommarlovet" börjar i juni. Jag ska iofs läsa en sommarkurs men mer tid hemma och hitta på saker. Hoppas att tiden går lite fortare då!

• Sammi

mirakulix83: Helgen har varit bra, mycket sol! Vi har inte tagit reda på könet främst för att vi vill bli överraskade. På Östra Sjukhuset kollar de inte vilket kön det är heller. Det finns ju en nackdel med att inte veta könet. När man är ute och kollar babykläder är ju alla kläder väldigt pojk- eller flickaktiga. Nog för att man är modern, men jag drar ändå inte på min pojk (om det bli det) en rosa klänning iallafall :)

• Sammi

ikli: Håller med dig, brunt rockar!

Idag var vi hos BM (vi är i v.25). Allt såg bra ut både med mamman och babyn! Det var spårvagnskaos så vi fick stressa ända från kungsportsplatsen till barnmorksegruppen (säger inte alla något kanske men det tog ca. 15 min med en gravid fru).

• Sammi

mirakulix83: Vi tror att det är en tjej, det såg lite ut så när ultraljudsbilden visade babyn underifrån men säker kan man ju inte vara! =)

ilki: Det var inte så farligt ändå =) Hon fick lite ont av att skynda bara men det gick över!

• Sammi
    ikli skrev 2009-04-28 20:09:25 följande:
    Jaha ok, men då var det inte så farligt då. (?) Jag tycker att ultraljuden var väldigt spännande för det blev så väldigt påtagligt att det var en bebis där inne.
    Vi får se vad det blir! =)
  • Sammi
    mirakulix83 skrev 2009-04-29 17:49:21 följande:
    abraxe: Jaså var i skåne bor dom då? Det är skönt att vara lång ledig ibland. Vi har varit hos min mormor och hälsat på sen var vi hos min sambos syster och drack öl och grillade korv. sammi: Män får flicka och pojke får pojke. Det är roligt med flickor oxså.
    Då blir det en flicka då! ;)
  • Sammi

Just nu är jag på en marin forskningsstation i Fiskebäckskil och här ska det kollas på Eurovision men jag funderar på att sätta mig i bastun med en öl och ta några dopp i havet istället! Måste bara säga att västkusten verkligen är bästkusten! =)

• Sammi
    Protection skrev 2009-05-21 01:13:12 följande:
    Jag sitter och funderar på om jag är den enda nyblivna farsan i Göteborg med beräknad nedkomst i december? Tänkte det kunde vara kul att lära känna likasinnade så jag har gjort en tråd just för bliviande färder i december... Någon som känner igen sig? Titta i så fall in och skriv några rader.. /Magnus
    Jag ska bli farsa för första gången och kommer från Gbg men jag ska bli pappa i augusti.
  • Sammi

Gratulerar Mirakulix! Hoppas att dagen blir jättefin!

• Sammi

Vilka här är det son inte har fått än och när ska ni få? Hos oss är det 14/8 som gäller! 71 dar kvar =)

Igår var vi på första utav tre besök på en förlossningsförberedande kurs. Det var ganska kul faktiskt. Inga snaskiga bilder eller så, bara bra information. Första delkursen handlade om den normala förlossningen, hur det går till, när man ska åka in osv. Helt sjuk stor prestation av kvinnan, jag kommer vara så stolt och imponerad av min fru!

• Sammi
    ikli skrev 2009-06-04 18:32:16 följande:
    Det är en helt fantastisk prestation. Jag har varit lika imponerad varje gång
    Och det värsta är att jag är mer nervös än min fru =)
Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 3