Blivande pappor 09 Del 3
124 dagar kvar nu! =)
124 dagar kvar nu! =)
Snart börjar nedräkningen från 100 dagar ner till 0! :) Känns som om tiden sniglar sig fram. Ska bli skönt när "sommarlovet" börjar i juni. Jag ska iofs läsa en sommarkurs men mer tid hemma och hitta på saker. Hoppas att tiden går lite fortare då!
mirakulix83: Helgen har varit bra, mycket sol! Vi har inte tagit reda på könet främst för att vi vill bli överraskade. På Östra Sjukhuset kollar de inte vilket kön det är heller. Det finns ju en nackdel med att inte veta könet. När man är ute och kollar babykläder är ju alla kläder väldigt pojk- eller flickaktiga. Nog för att man är modern, men jag drar ändå inte på min pojk (om det bli det) en rosa klänning iallafall :)
ikli: Håller med dig, brunt rockar!
Idag var vi hos BM (vi är i v.25). Allt såg bra ut både med mamman och babyn! Det var spårvagnskaos så vi fick stressa ända från kungsportsplatsen till barnmorksegruppen (säger inte alla något kanske men det tog ca. 15 min med en gravid fru).
mirakulix83: Vi tror att det är en tjej, det såg lite ut så när ultraljudsbilden visade babyn underifrån men säker kan man ju inte vara! =)
ilki: Det var inte så farligt ändå =) Hon fick lite ont av att skynda bara men det gick över!
Just nu är jag på en marin forskningsstation i Fiskebäckskil och här ska det kollas på Eurovision men jag funderar på att sätta mig i bastun med en öl och ta några dopp i havet istället! Måste bara säga att västkusten verkligen är bästkusten! =)
Grattis till er båda!
Gratulerar Mirakulix! Hoppas att dagen blir jättefin!
Grattis!!
Vilka här är det son inte har fått än och när ska ni få? Hos oss är det 14/8 som gäller! 71 dar kvar =)
Igår var vi på första utav tre besök på en förlossningsförberedande kurs. Det var ganska kul faktiskt. Inga snaskiga bilder eller så, bara bra information. Första delkursen handlade om den normala förlossningen, hur det går till, när man ska åka in osv. Helt sjuk stor prestation av kvinnan, jag kommer vara så stolt och imponerad av min fru!