Du måste logga in för att svara i en tråd.

• emilia06

var det min slempropp i v.7!!!!!!

Jag fick just en stor klump slem när jag gick på toaletten. Ursäkta detaljerna. En rätt stor, seg gulaktig klump. Igår fick jag en liten sån klump, men inte så stor som idag. Jag har ju mycket flytningar pga graviditeten, men vad är det här?

Kan det vara slemproppen??? Så här tidigt?

Jag har haft liknande vid ÄL någon gång. Det är väldigt segt. Någon annan som haft likadant?

• Svar på tråden var det min slempropp i v.7!!!!!!
  • josan

skulle gissa på flytningar. jag hade grymma flytningar i början av min graviditet. stämmer överrens med din beskrivning.

• emilia06

Men detta var en så stor klump. Ca 2 cm i diameter stor. Seg som attan. Inte som de andra flytningarna jag haft. Har du fått nån sån också?

Har man ens en slempropp i vecka 7?

• josan

japp, hade läbbiga flytningsklumpar som tittade ut. stora, sega och gula, huh!
    vet faktiskt inte när slemproppen bildas.

• emilia06

Läste just att det var i vecka 4 den bildas. Så en slempropp borde jag ju ha.

Ok, konstigt. Skönt att höra att nån haft likadant. Man undrar ju när det kommer nåt sånt stort och segt som man inte haft innan. Blev lite förvånad.

• josan

haha, jo jag känner igen den förvånade känslan. Jag undrade lite hur det skulle sluta om det såg ut sådär i början av graviditeten. Men det har lugnat ner sig betydligt, inga snorklumpar längre.

Lycka till med graviditet och bebis!

• emilia06

Hur skall man då kunna veta när slemproppen går om man har så knepiga flytningar. Helt omöjligt

Tack så mycket! Detsamma!

• Förälskad

Låter ju märkligt att det skulle vara en slempropp, lossar inte den i slutet av graviditeten och ibland något tidigare... men i vecka 7? Nä, det måste ju vara flytningar :) Det har ju knappt hunnit bildas klart innan den lossnat i sånt fall...

• Sirendes

Jag hade skumma och lite sega flytningar i vecka 6-7 denna gången, följt av rosabruna flytningar i ett dygn. Men bebisen mår fint, är nu i vecka 19. Det är alltså väldigt vanligt att ha konstiga flytningar i början, men har även hört att slemproppen (hela eller delar av den) i vissa fall kan lossna tidigare under graviditeten och återbildas.

• Förälskad
    Sirendes skrev 2009-03-27 17:50:07 följande:
    Jag hade skumma och lite sega flytningar i vecka 6-7 denna gången, följt av rosabruna flytningar i ett dygn. Men bebisen mår fint, är nu i vecka 19. Det är alltså väldigt vanligt att ha konstiga flytningar i början, men har även hört att slemproppen (hela eller delar av den) i vissa fall kan lossna tidigare under graviditeten och återbildas.
    Mm.. det har jag också hört, men jag tycker det låter lite tidigt redan i vecka sju *funderar*
  • Moa och Olivers mamma

Min lossnade i v 15, den återbildas.

• Sirendes

Mjo, jag tänkte också så, det enda man kan göra är i princip att vänta och se, men så länge du inte får ont och kraftiga blödningar eller så så tror jag inte du behöver oroa dig. Själv trodde jag att det var kört när jag fick mina blodblandade flytningar, och att de varade i ett dygn också, men tydligen är det inte helt ovantligt.. Lycka till!

• Moa och Olivers mamma

1/3 del av alla blöder i början.

• Moa och Olivers mamma

Ja jag blödde under båda mina, till v 15 från v 6

• mamma20sthlm

Väldigt tidigt för att vara en slempropp som man märker.

• Moa och Olivers mamma

Kolla om du har bakeriell vaginos, då kan man få såna flytningar också...

• emilia06

Det kan kanske vara så att det var delar av den som lostnade nu och att den återbildas.
    Moa och Olivers mamma skrev 2009-03-27 18:09:34 följande:

Kolla om du har bakeriell vaginos, då kan man få såna flytningar också...
    Fast om det var något sådant, borde det inte lukta då också?

Moa och Olivers mamma skrev 2009-03-27 18:00:31 följande:
    Min lossnade i v 15, den återbildas.
    Hur vet du att det var den som lossnade? Fick du en sådan flytning/klump som jag beskrivit?
  • emilia06

I vecka 4-5 hade jag bruna flytningar, men inget nu på över 2 veckor. Mina bruna flytningar kom då mensen borde ha kommit. Sen upphörde dem.

• Moa och Olivers mamma
    emilia06 skrev 2009-03-27 19:09:36 följande:
    Det kan kanske vara så att det var delar av den som lostnade nu och att den återbildas. Moa och Olivers mamma skrev 2009-03-27 18:09:34 följande: Hur vet du att det var den som lossnade? Fick du en sådan flytning/klump som jag beskrivit?
    Jag har haft det, och det luktade ingenting. Därför misstänkte jag inte just det heller men bad gyn ta en titt. Fick behandling för det.
Svar på tråden var det min slempropp i v.7!!!!!!