• icekizz

Ovanliga hundnamn

Jag och min sambo ska hämta en valp på söndag och vi vill gärna ha namnförslag till den. Det är en gordonsetter tik på 8 veckor som ska få flytta in med oss och våran schäfer. Vi vill gärna ha ovanliga namnförslag då vi vill "sticka ut" lite och inte vara som alla andra.
    Så skriv alla namn ni kan komma på

• Svar på tråden Ovanliga hundnamn
  • köttbullelydnad

Jag har alltid haft mer personliga namn på mina djur. Har haft kaniner som hetat Robbin, Harry och Rassmuss, en råtta som hette Sebastian, ett marsvin vid namn Simon och nu en byracka vid namn Ola. Ev kommer det hem en rottisvalp till hösten också som isf kommer få namnet Håkan

Sätt er egen prägel på namnet. Alla hanhundar passar inte i "Devil" och "Killer"-stuket, medan alla tikar inte passar i "Bimbo" och "Bäbis"-träsket Jag hade satsat på typ Greta, Lotta eller nåt annat fränt

• hulahula79

min katt heter pucko...

• BeccaStina

Tara
    Gizza
    Lotus
    Isa
    Keylie
    Yopplin
    Sabba

ja här e några Tik namn som jag tycker om :)

• Pormoicheia

Polly-Ester
    Sigrid
    Berit
    Greta
    Hjördis
    Bengta
    Beata
    Doris
    Vera
    Lillemor

*ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • Bong

Jag vet en tax som heter Larsson och en boxer som heter Soffan.

• evita

har haft en Snurran och en Loppan....

skulle jag skaffa valp idag skulle hon nog heta Olga...

(har fö en katt som heter Arnold....)

• drever

mitt älskling namn Thorax *ryser*

• Vad skall jag göra

Mit tik heter Thea. Snopet den dagen jag va ute o gick då jag träffade en tant o hennes collie. Tanten frågade vad min hund heter...o jag svarar med Thea.
    Då tittar tanten på mig och flinar lite o säger att det heter jag med (alltså tanten.)

Svar på tråden Ovanliga hundnamn