Inlägg från: Anonym (hejsan!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hejsan!)

Kan man köpa antabus?

Vad starkt att du vill börja ta itu med din situation! Jag jobbar på en missbruksmottagning och vi delar antabus - men det är väldigt viktigt att det finns en kontroll! Hos oss måste alla börja med att ta leverprover, är värdena förhöjda finns det allvarliga risker med att ta antabus. Om de inte är förhöjda kan man börja på en gång, men initialdosen - alltså första veckan ska övervakas och sedan ska man ta nya prover efter ett tag för att kolla så levern mår bra.

Vi tycker att de bästa resultaten får de personer som kombinerar sin medicin med samtal, om du har möjlighet - kolla om det inte finns någon missbruksmottagning antingen inom kommunen eller landstingen där du kan få stöd med båda delarna.

Det finns även andra mediciner som Campral och Revia (de har bytt namn alldeles nyligen så jag blir lite osäker - tror Revia heter Naltrexon nu..) De fungerar även som "sugdämpare" och har visat goda resultat tillsammans med antabus.

Ibland har vi mött personer som får medicinen från husläkare som inte alltid är medvetna om detta. Det går ju bra för de flesta, men ibland finns det risker med att inte ha en ordentligt övervakad medicinering.

Lycka till!

• Anonym (hejsan!)

Hejsan!

tror det här är en motsvarighet till där jag jobbar fast i Halmstad:

www.althea.nu/vuxen.html

Kan kontaktas på 035/138240

Lycka till!

Svar på tråden Kan man köpa antabus?