• HeyMama

Vill varna för trygghansa gravidförsäkring!

Hej alla föräldrar under 18 år!

Tänkte bara passa på att varna för Trygg hansas gravidförsäkring. När jag för 3år sedan var gravid med min dotter skaffade vi en sk. gravidförsäkring. Jag var då 17år.

Dottern föddes i v 37+1 och mådde inte alls bra utan vi fick stanna på neonatal i en vecka och efter det har det följts upp med flera undersökningar mm.
    Flera av de saker vi stötte på under hennes första veckor i livet skulle vi enligt försäkringen fått ersättning för MEN då dök problemet upp. Jag var inte myndig så jag fick inte ut några pengar!!! Att ta mina pengar när jag skaffade den gick väldigt bra men att senare betala ut gick inte. De kom med bortförklaringar mm och till slut gav vi upp. Vi mådde dåligt som det var och orkade inte bråka.

Om ni funderar på att skaffa den. Ring och hör med dem hur det ligger till. Ta namn på den ni pratar med och även datum så ni är säkra på att kunna få ut pengar om något händer!

Vad hade hänt om min dotter hade dött vid födseln (något de befarade och förberedde mig på), då hade vi inte haft råd med en riktig begravning.

Usch och fy

• Svar på tråden Vill varna för trygghansa gravidförsäkring!
  • TheAngelMoM

fy fan vad hemskt
    tycker dom eller många försäkringsbolag är s jävla fula.
    varför ens ha en gravidförsäkring när dom vet hur mycket unga som blir med barn än mindre varför låta en under 18 få en försäkring när hon ändå inte skulle få ut pengar

• Tindrande

fast hade ni gått vidare med det där och skaffat en advokat så hade ni nog fått era pengar. Ni hade ju tecknat en försäkring och betalat, och då vetat om din ålder.
    Fy vad fult gjort!!!!

• HeyMama

Ja det kan man ju undra över. De där 950 kronorna hade vi kunnat använda till något bättre än att slänga dom i sjön!

• HeyMama

Tindrande, javisst men när man får ett sjukt barn så bryr man sig inte om de där "jävla" pengarna utan man orkar inte gå och må dåligt över den saken också. Det borde ju över huvudtaget inte vara något problem eftersom det gick så bra så att teckna försäkringen.

• Justitia

Jag är jurist och tycker definitivt att ni borde låta en advokat titta på det! I er hemförsäkring har ni rättsskydd så det borde inte behöva kosta så mycket för er! Ofta blir försäkringsbolag rädda bara man kopplar in en advokat eller så kan iallafall en advokat titta på det och se om det har gått rätt till! Ring en och förklara läget och se vad de säger.

• Viran

Fan va sjukt. Då borde dom ju inte låta omyndiga ta försäkrningen.
    Annars kan jag bara säga att jag rekomenderar försäkringen ( om man nu är över 18)
    fick ut 10500 eftersom våra flickor föddes så mycket tidigt!

• HeyMama

Ja själva försäkringen är ju super!!

Har en bekant som förlorade sitt barn och utan försäkringen hade det blivit jobbigt med begravningen!! Hade den även under andra graviditeten, dock var jag myndig då.

• Nervis

Men är inte den försäkringen gratis? Under grav?

• Lusan

Nervis: Trygghansa har två st försäkringar, en är gratis och den andra kostar 950 kr.

• Nervis

Lusan-Ok...då fattar jag....skaffade aldrig nån då jag fick höra att den var kass (den gratis) men jag funderar till nästa...

Svar på tråden Vill varna för trygghansa gravidförsäkring!