Vill varna för trygghansa gravidförsäkring!
Hej alla föräldrar under 18 år!
Tänkte bara passa på att varna för Trygg hansas gravidförsäkring. När jag för 3år sedan var gravid med min dotter skaffade vi en sk. gravidförsäkring. Jag var då 17år.
Dottern föddes i v 37+1 och mådde inte alls bra utan vi fick stanna på neonatal i en vecka och efter det har det följts upp med flera undersökningar mm.
Flera av de saker vi stötte på under hennes första veckor i livet skulle vi enligt försäkringen fått ersättning för MEN då dök problemet upp. Jag var inte myndig så jag fick inte ut några pengar!!! Att ta mina pengar när jag skaffade den gick väldigt bra men att senare betala ut gick inte. De kom med bortförklaringar mm och till slut gav vi upp. Vi mådde dåligt som det var och orkade inte bråka.
Om ni funderar på att skaffa den. Ring och hör med dem hur det ligger till. Ta namn på den ni pratar med och även datum så ni är säkra på att kunna få ut pengar om något händer!
Vad hade hänt om min dotter hade dött vid födseln (något de befarade och förberedde mig på), då hade vi inte haft råd med en riktig begravning.
Usch och fy