Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

blod i utlösningen

Jag och min man hade sex i går. Jag har spiral så kan blöda lite efter sex. Men i går så sprutade han inte i mig utan på min mage och då upptäckte han att det var blod i. Självklart trode jag att det va jag som blödit lite.. men sådär i efterhand känns det ju helt ologiskt. Det måste ju ha kommit från han. Vad kan det bero på att han fick blod i utlösningen?

• Svar på tråden blod i utlösningen
  • Saaaraa

www.vardguiden.se

Att ha blod i sädesvätskan någon enstaka gång är ganska vanligt. Det kan bero på små bristningar i blodkärlen. Bristningar kan du få på grund av att den sexuella aktiviteten kan vara ansträngande. Har du däremot blod i sperman ofta kan det bero på en infektion i urinröret eller i testiklarna. Då bör du kontakta läkare.

• Saaaraa

www.vardguiden.se

Att ha blod i sädesvätskan någon enstaka gång är ganska vanligt. Det kan bero på små bristningar i blodkärlen. Bristningar kan du få på grund av att den sexuella aktiviteten kan vara ansträngande. Har du däremot blod i sperman ofta kan det bero på en infektion i urinröret eller i testiklarna. Då bör du kontakta läkare.

• Anonym
    Saaaraa skrev 2009-03-27 21:59:28 följande:
    www.vardguiden.seAtt ha blod i sädesvätskan någon enstaka gång är ganska vanligt. Det kan bero på små bristningar i blodkärlen. Bristningar kan du få på grund av att den sexuella aktiviteten kan vara ansträngande. Har du däremot blod i sperman ofta kan det bero på en infektion i urinröret eller i testiklarna. Då bör du kontakta läkare.
  • Anonym
    Saaaraa skrev 2009-03-27 21:59:28 följande:
    www.vardguiden.seAtt ha blod i sädesvätskan någon enstaka gång är ganska vanligt. Det kan bero på små bristningar i blodkärlen. Bristningar kan du få på grund av att den sexuella aktiviteten kan vara ansträngande. Har du däremot blod i sperman ofta kan det bero på en infektion i urinröret eller i testiklarna. Då bör du kontakta läkare.
  • Anonym

Oj då. råkade skickar för tidigt:)
    Men det du *säger* låter ganska tryggt. Hoppas att det inte är något allvarligt bara.

• Saaaraa

När jag googlade på det så kom det upp massor med olika trådar ifrån diverse olika forum där man hade frågat samma sak så det verkar vara ganska vanligt.

Det är ju bara att avvakta och se om det kommer fler gånger och i så fall kolla upp det, men det är säkert ingen fara!

Anonym skrev 2009-03-27 22:15:13 följande:
    Oj då. råkade skickar för tidigt:)Men det du *säger* låter ganska tryggt. Hoppas att det inte är något allvarligt bara.
  • Blabla2944

Jag och min pojkvän hade sex idag, det kom massa blod och blodklumpar, sjukt mycket. Efter ett tag så testade vi de igen men de kom bara blod precis när vi börjat. Vad är de för något?? Är de farligt... Är riktigt rädd..

Svar på tråden blod i utlösningen