• mion

Katten har tappat rösten

Sant,trodde först hon var i sympati med mig efter att jag kom hem från en kryssning o inte kunde prata -s- men det håller i sig... hon jamar ju men inte som vanligt alls låter verkligen som hon tappat rösten.... pigg o dan annars,hur kan det bli så??

• Svar på tråden Katten har tappat rösten
  • Astarte

Druckit whiskey när du var borta?
    Skämt åsido så har agria en "sjukvårdsrådgivning" för djur som man kan ringa till. Samtalen kostar 25:-, men det ska vara seriöst och bra, och där får du bra information.

• Nellie81

Hon kanske har jamat jättemycket när du var iväg??

På nyårsafton när vi kom hem på natten så var Lussekatten så hes så han knappt kunde jama, det lät också som han tappat rösten men den kom tillbaka av sig själv efter ett par dagar! (alltså han är döv så han är inte rädd men han blir alltid så excalterad över raketer eller när det blixtrar)

• ashera

Vår katt sprang runt och skrek i ett par dagar (löp) och efter det tappade hon rösten. Det lät jättekul när hon försökte jama Det gick över efter någon/några dagar.

• Rosdraken

stackars katt!! Hon har jamat sig hes efter dig! Nästa gång vet du ju et och kan lämna bort henne då hon ju helt klart blir orolig ensam. Vår ena kisse kom hem hes då han varit på rymmen i en vecka (han blev inlåst av misstag hos en i bostadsområdet). Men för din katt är nog sälskap i någon form viktigt om den ska bli ensam någon gång (någon som kommer och gosar, eller att den får vara hos någon den helg du är borta eller katt pansonat)

• Leoella

Heshet pga jamande låter ju rätt naturligt som många skriver.

Men, om det inte går över efter någon vecka så tycker jag du ska kontakta veterinär. Min första katt blev sådär hes, men fortsatt frisk för övrigt; åt, kissade o bajsade som han skulle. Vi väntade säkerligen ett par månader, men han fortsatte vara hes. När vi då sökte veterinär så diagnostiserade de honom att ha katt-astma. Han fick kortisonmedicin och åt den i flera år framåt (i låg dos). Ingen direkt "stor grej", men ändå något som ju krävde behandling.

(Nu i efterhand så tror jag hans medfödda hjärtfel påverkade att han överhuvudtaget fick detta från början. Hjärtfelet märkte vi inte förrän han var i 10årsåldern och fick problem med andningen på nytt.)

• mion
    Clawdia skrev 2009-03-28 21:38:58 följande:
    stackars katt!! Hon har jamat sig hes efter dig! Nästa gång vet du ju et och kan lämna bort henne då hon ju helt klart blir orolig ensam. Vår ena kisse kom hem hes då han varit på rymmen i en vecka (han blev inlåst av misstag hos en i bostadsområdet). Men för din katt är nog sälskap i någon form viktigt om den ska bli ensam någon gång (någon som kommer och gosar, eller att den får vara hos någon den helg du är borta eller katt pansonat)
    Har ju en katt till så sällskap har hon ju..... Men hon låter ju lika än...
  • Rosdraken

är hon fortfarande hes kanske du ska ringa vet och höra dig för? Bättre att ha hört med en expert. För våran repade sig på 2-3 veckor.

• mion
    Clawdia skrev 2009-04-01 21:41:40 följande:
    är hon fortfarande hes kanske du ska ringa vet och höra dig för? Bättre att ha hört med en expert. För våran repade sig på 2-3 veckor.
    Ska ringa i morgon o höra =)
Svar på tråden Katten har tappat rösten