• LindaAC

Era bästa tips mot förstoppning :)

Jag är totalt förstoppad!!! Kommer inte ihåg när jag gjorde nr 2 på toa sist... Äter Hemofer järntabletter 4 st om dagen för mitt låga blodvärde och försöker hålla igång magen med katrinplommon och torkade aprikoser men det är tvärstopp :s

Snälla dela med er av era tips mot detta, man blir ju galen!

• Svar på tråden Era bästa tips mot förstoppning :)
  • FoFo

laktulos och movicol på apotket speciellt om din kropp ska göra sig av med onödigt avfall och om bebisen ska må bra

• FoFo

blötlägg 3 msk hela linfrön och låt dem svälla över natten, drick det som det vore medicin ( smakar blä men det hjälper), annars kan du ta linfrö med lite filmjölk el yoghurt. Hoppas det löser sig

• LindaAC

Tack för tipsen, ska prova dessa :) Hur länge kan man gå egentligen innan det blir farligt? Eller kan det bli farligt?

Fler tips?

• hinderbana

Lite kaffe.... annars ta lite olja typ rapsolja.

• FoFo

ring till sjukvårdupplysningen, har ju öppet dygnet runt. Annars rådgör med din bm. Hur länge har du varit förstoppad?

• LindaAC

Det var nog en veckasedan jag var på toa sist :s

• FoFo

ok, det är lugnt än så länge, om du är inne på 14.e dagen och inget kommit borde du verkligen söka hjälp. Annars kan det oxå komma andra hållet och det är inget trevligt. Jag hade första provat hemma-kurerna, rådgjort med bm och sist köp nåt på apoteket.

• LindaAC

oki :) Ska försöka med detta... Man blir ju skogstokig! :)
    Tack

• hinderbana

Ta det lugnt och vänta, det kommer nog, fortsätt äta det du äter med katrinplommon och så. Sitt INTE på toa och ta i för kung och fosterland, då får du kanske hemorrojder.

Du kan knåda din mage själv, lite som man gör med spädbarn.

Dietgodis innehåller mkt aspartam (tror jag det är) och kan ge diarré om man typ äter en hel påse, testa det. Light produkter överhuvudtaget, tex läsk, får min mage att gå igång.

Du kan testa att röra vid dig själv vid och i anus, tryck upp ett finger, det stimulerar till avföring. Äckligt men sant.

Ut och gå!!! Sätter garanterat igång magen.

Ligg på rygg och lyft växelvis hö och vä ben och tryck knät mot bröstet så att magen trycks ihop, tarmarna masseras.

Och som sagt, apoteket har ju massor med grejor.

Lycka till och SLAPPNA av, det kommer.

• kobra

börja äta loppfrö..physalliumfrön även kallat..mycket effektivt

Svar på tråden Era bästa tips mot förstoppning :)