• Anne78

Driver dagg faller regn?

Jag har läst boken jättemånga gånger när jag var yngre, jag vill så gärna se filmen. Är det någon som vet vart man kan få tag på den?

• Svar på tråden Driver dagg faller regn?
  • Wolfhound

Tycker också att den boken var helt underbar, eller rättare sagt böckerna. Men jag tror tyvärr att filmen hör till "historia" den är så gammal. Har för mig att den någon gång gått på tv, men det måste vara mååånga år sedan.

• Anne78

Jo, visst är den gammal men det måste ju gå att få tag på den. Hoppas jag i alla fall.....

• EmmyLee

Filmen är ju som du säger gammal och svartvit, om du är otroligt sugen på att se det och har kollat bibliotek och andra ställen som kan tänkas ha den har jag ett tips som är rätt långsökt och kräver lite mod....

Du skulle kunna ringa hembygdsgården eller något liknande uppe i Järvsö där filmen är inspelad och fråga om dom kan fixa en kopia. Jag var där för herrans många år sedan, då hade dom en visning av filmen på Karlsgården (i Järvsö) där filmen är inspelad.
    www.halsingegardar.com/gardar/karlsgarden.html

Annars har jag ingen aning. Du får gärna höra av dej om du lyckas få tag i den.

• Anne78

EmmyLee :

Vilken bra idé!! De borde ju veta på Karlsgården om filmen går att få tag på!! Jag har också varit där för några år sedan, det är jättefint. Jag älskar Järvsö, vi brukar vara där varje sommar. Tack för tipset!

• EmmyLee

Jag blir så nyfiken, har du släkt i Järvsö eller semestrar du där bara av tradition?

• Tic tac

Kolla med SF (Svensk Filmindustri) eller SVT (Sveriges Television) om dom varit med och producerat filmen. I så fall kan du nog beställa kopia där.

• Anne78

EmmeLee:

Nej, jag har ej släkt där men varje sommar är vi någon vecka i min farmors hus i Orsa finnmark. Vi brukar då göra flera dagsutflykter till Järvsö för att det är så mysigt där. Bor du där eller? Just det.......du ville ju vara lite anonym va? Glömde det...... Skicka meddelande till mig om du vill svara!

• Anne78

Tic tac:

Jag har kollat på Svt och SF men ej hittat något, bara kollat på internet i och för sig, man kanske skulle ringa till dem......

Svar på tråden Driver dagg faller regn?