• MajaLarsson

Vad tatuera? Tips önskas!

Jag har två barn och vill gärna tatuera in något som har med dom att göra men har slut på idéer...

Jag vill nog INTE ha namn, födelsedatum eller stjärntecken för det känns allt för vanligt...
    Tips på vad man kan ha mer?
    Är inne på att göra två enkla stjärnor, en för varje barn, men vet inte riktigt!

Visa gärna bilder på era egna "barntatueringar", även dom med namn etc.

• Svar på tråden Vad tatuera? Tips önskas!
  • Morbid angel

Om du tycker namn är trist så är ju stjärnor om möjligt ännu tristare.

Jag har sonens namn på baksidan av vaden i en relativt enkel stil,ska byggas på med hans stjärntecken och eventuellt låta honom rita något och gadda in det,tanken är att det ska gå runt hela vaden när den är klar.

Så kanske låta dem rita något personligt och gadda in det?

• Sarge

Varför inte rita ett monogram med första bokstaven i resp. namn sammanflätat?

• Dinturiel

Jag kommer rita in symboler för mina barn baserat på deras namn. Sonen heter Phoenix, så det blir ju ganska självklart vad jag kommer tatuera då.

Dottern heter Khioni och är döpt efter Khionê som är en grekisk snögudinna, så där kommer det bli snöflingor i olika modeller och storlekar.

Barnen vi väntar kommer få namnet Athena och där funderar jag på att antingen tatuera gudinnan Athena, eller bara hennes uggla och kanske skölden.

• Mother of 5

Såg en tjej en gång som hade en sittande nallebjörn på armen, han höll i 3 snören m hjärtformade ballonger på och i ballongerna stod barnens namn. Tyckte den var söt.

• Pormoicheia

Gör en färgglad ryggtavla på en lekplats, sen så kan man göre en streckgubbe för varje barn

*ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • nexie
    Pormoicheia skrev 2009-03-28 12:41:39 följande:
    Gör en färgglad ryggtavla på en lekplats, sen så kan man göre en streckgubbe för varje barn
  • MajaLarsson

morbid angel: jo jag vet att stjärnor oxå är hysteriskt vanligt men känner ändå att jag skulle gilla de enkelheten

Dinturiel: Har varit inne på liknande spår, att gadda in nåt som har att göra med namn eller smeknamn... Kallar den yngste för tennis eller tennisbollen (lång historia ) och det känns inte riktigt aktuellt! Rasmus kompisar kallar Rasmus för rasse å det känns sådär alltså, nåt annat smeknamn har han inte direkt förutom mussepusse å det hatar han!
    Kanske ska kolla upp vad själva namnen betyder!

Sarge: tänkt den tanken oxå, värt att fundera på!

4barnsmamma: Inte riktigt mins til, men tack ändå!

Pormoicheia: Har redan en tatuering på ryggen, men annars hade ju det varit en intressant tanke!

• Dinturiel

Jessica: Haha ne, var kanske inte de bästa alternativen

• luzorsus

två stjärnor som du nämnde

två blommor-två rosor, eller deras månadblommor

fotavtryck

två nallar

två änglar

• Pormoicheia

hand/fotavtryck skulle ju kunna vara nåt annars men det är väl kanske lite typiskt det också...

Teckningar de ritat?

något som symboliserar ett visst personlighetsdrag hos dem?

*ber om ursäkt för slarvfel i stavningen, fingrarna och huvudet kommer inte överens!* : pormoicheia.blogspot.com/
  • MajaLarsson

luzorsus: Har skojat lite å sagt att jag ska tatuera in en djävul och en ängel!
    Deras månadsblommor är liljekonvalj och ros så det ska jag fundera mer över!

Hand- och fotavtryck har vi tyvärr inte från bebistiden (måste va den enda i hela världen) och nu är dom ju snart 3 och 7 år så det blir så stora avtryck då ju (rasmus drar 33,34 i skor! )

Stjärntecken är ju som sagt vanligt men om man gör dom lite mer annorlunda än vanligt så kanske det skulle funka...

Eller nåt fint citat! (frågan är bara vad...)

Tack snälla ni för alla tips!

• luzorsus

jessicka: Haha, vilken idé

Själv funderar jag på att tatuera in två rosor, en lite större, och en lite mindre med en banner över med deras namn i. Men skulle även vilja göra deras första streckgubbar, stortjejen har gjort en för länge sen så jag väntar bara på att lill-tjoppan ska bli lite äldre så hon kan rita ett fint exemplar oxå

• söta sotnos

Jag har en av mina tatueringar i mtt bild galleri!!!
    Det är en ryggtatuering men inte som alla andras =)
    Kika gjärna in och lägg en liten komentar!!
    Mvh malin

Svar på tråden Vad tatuera? Tips önskas!