• teha

Hur ser man om man har isofix fästen i bilen?

Vi har fått låna ett bilbarnskydd av märket Brio Primo. Den har isofix. Har ingen aning om det finns isofix fästen i vår bil som är en Renault Scenic Megane. Hur ser man det, hur ser sådana fästen ut?

****Dotter född maj-03. Syskon är bokad till 30 mars, då blir det planerat snitt!****
  • Svar på tråden Hur ser man om man har isofix fästen i bilen?
  • Joico

Isofix sitter mellan ryggstödet och sittdynan i baksätet, det är små ögglor som sitter ungefär på varje sida om ryggen, om man sitter där. Vilken årsmodell är bilen?

• teha

Tack så mycket, jag har hittat det nu. Bilen är en 03:a, jag fick dra bort en liten del som satt fast med kordborre och bakom det satt det isofix fästen.

****Dotter född maj-03. Syskon är bokad till 30 mars, då blir det planerat snitt!****
  • Joico

Vilken tur att ni hade det då det går inte riktigt att kolla i instruktionsboken eftersom den brukar vara för bilmodellen och inte efter ens egen bils utrustning..

teha skrev 2009-03-28 19:05:44 följande:
    Tack så mycket, jag har hittat det nu. Bilen är en 03:a, jag fick dra bort en liten del som satt fast med kordborre och bakom det satt det isofix fästen.
Svar på tråden Hur ser man om man har isofix fästen i bilen?