• Sigrid

Hjälp! Jag ser så trött och gammal ut?

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. De sista månaderna har jag sett så ofantligt trött ut (även när jag inte känner mig trött) och när jag ser mig i spegeln så tycker jag att jag ser mycket äldre ut än för några månader sen.

Har ni någon mirakelkur? Ansiktskräm? Ansiktskräm? Vad som helst?

Hjälp mig se lite piggare ut.

• Svar på tråden Hjälp! Jag ser så trött och gammal ut?
  • Lundby87

Kanske börja med lite vitaminer, mkt vanliga färska produkter vid matlagning, Träna, Va ute mkt och sånga solens vår strålar

• Kristin24

drick mkt vatten, vitaminer och frisk luft

• Sigrid

Jag tränar, dricker mycket vatten och äter regelbundet och varierat. Äter mycket frukt och grönt.

Vem är inte trött när man vaknar och ska upp till jobbet på morgonen, men jag sover inte onaturligt lite.

Frisk luft kanske jag får för lite av, ska försöka vara ute mer nu när våren och sommaren närmar sig.

• Skusan

Om du redan lever sunt kanske du borde gå och ta lite prover så du vet att din hälsa är ok med, du kanske drar på nåt elände som kroppen inte orkar ta hand om?

• Kristin24

du kanske är som min mamma, hon känner sig alltid jätte trött på våren...jätte konstigt. som att all energi är slut efter vintern.

• Sigrid

Jag har gått ner ganska mycket i vikt sen i sommras, så det är trist när kroppen ser smalare och snyggare ut när jag ser så sliten och trött ut i ansiktet.

Jag hoppas att våren och sommaren kanske ger lite energi så att jag ser lite piggare ut.

Jag kanske ska testa vitaminer (fast jag tycker att jag äter varierat och borde få i mig ordentligt ändå), det kan ju aldrig skada.

• Indianica

Jag har ett puder ifrån Bare essentuals (I.D) det heter "bare radiance" och är ett lite skimrande puder. Jag brukar pudra lite med det på morgonen (runt haka, näsa, kinder) så ser jag piggare ut! Det finsn också ansiktskrämer med sådana skimmer partiklar (brukar stå radiance på dem, vet att t ex Nivea har en sådan variant) Jag brukar också täcka mörka ringar under ögonen med concealer. På sommaren ser man alltid piggare ut med lite färg

• Indianica

Glömde, rouge eller "solpuder" på kinderna är också jättebra för att se pigg ut!

• Maddiss

Om du gått ned i vikt 5-10 kg eller mer brukar ansiktet tyvärr ta en del stryk av det. Man ser helt enkelt lite äldre ut när man tappar underhudsfett i ansiktet. Minns att Izabella Scorupco pratade om just det i en intervju, och det stämmer. Sen är man väl inte sitt snyggaste jag så här efter en lång vinter.

• Sigrid
    Paincake skrev 2009-03-29 18:35:57 följande:
    ...kanske räcker med att gå till frisören...?
    Har tyvärr varit där nyss och det hjälpte inte
  • Sigrid
    Maddiss skrev 2009-03-29 19:17:53 följande:
    Om du gått ned i vikt 5-10 kg eller mer brukar ansiktet tyvärr ta en del stryk av det. Man ser helt enkelt lite äldre ut när man tappar underhudsfett i ansiktet. Minns att Izabella Scorupco pratade om just det i en intervju, och det stämmer. Sen är man väl inte sitt snyggaste jag så här efter en lång vinter.
    Jag har gått ner ca 15 kg så det kanske har med det att göra.
  • Sigrid
    Indianica skrev 2009-03-29 18:31:35 följande:
    Jag har ett puder ifrån Bare essentuals (I.D) det heter "bare radiance" och är ett lite skimrande puder. Jag brukar pudra lite med det på morgonen (runt haka, näsa, kinder) så ser jag piggare ut! Det finsn också ansiktskrämer med sådana skimmer partiklar (brukar stå radiance på dem, vet att t ex Nivea har en sådan variant) Jag brukar också täcka mörka ringar under ögonen med concealer. På sommaren ser man alltid piggare ut med lite färg
    Jag ska kolla upp det och se om jag kan hitta ett sånt puder. Tack för tipset!
  • Maddiss
    Sigrid skrev 2009-03-29 21:04:12 följande:
    Jag har gått ner ca 15 kg så det kanske har med det att göra.
    Ja, jag har upplevt samma sak när jag gick ned ca 7-8 kilo, och tyckte helt klart att det var pga att fyllighet försvann i ansiktet. Är man inte särskilt mullig innan heller så..
  • elision

Ha, kunde skrivit det själv..., det ser ut som att jag åldrats minst fem år det sista året tycker jag. Jag tror att det har med att göra att jag är så jäkla smal i mig själv och efter att dottern kom så är det ännu värre. har ingen fyllighet alls i ansiktet. Skulle göra vad som helst för att gå upp ett par kilo och hoppas att det även sätter sig i ansiktet. Går jag ner två kilo så försvinner att kilo i fejset. Går jag upp två kilo inte fan sätter det sig i ansiktet. Tycker att rynkorna syns mer också. Nu är jag inne i en känligare perios och då blir man ju lite extra kritik och letar fel.
    Jag har köpt NO 7 och hoppas på underverk. Kör också brun utan sol så det känns lite bättre iaf

Jag tycker att det är mycket vackrare att vara lite mullig, det ser på nått sätt friskare ut.

• red rose 06

köp ng toning, ta rouge, läppglans, sträck på dig!

• Lycklig2012
    elision skrev 2009-03-29 23:42:38 följande:
    Ha, kunde skrivit det själv..., det ser ut som att jag åldrats minst fem år det sista året tycker jag. Jag tror att det har med att göra att jag är så jäkla smal i mig själv och efter att dottern kom så är det ännu värre. har ingen fyllighet alls i ansiktet. Skulle göra vad som helst för att gå upp ett par kilo och hoppas att det även sätter sig i ansiktet. Går jag ner två kilo så försvinner att kilo i fejset. Går jag upp två kilo inte fan sätter det sig i ansiktet. Tycker att rynkorna syns mer också. Nu är jag inne i en känligare perios och då blir man ju lite extra kritik och letar fel. Jag har köpt NO 7 och hoppas på underverk. Kör också brun utan sol så det känns lite bättre iaf Jag tycker att det är mycket vackrare att vara lite mullig, det ser på nått sätt friskare ut.
    Ja, det där problemet har faktiskt jag också och ändå försöker jag gå ner i vikt nu efter graviditeten, har gått ner 4 hittills varav kanske 0,5 kilo i ansiktet... synd det där...Jag är 37 och det har verkligen gått utför sista året! Men skyller på att jag nyss separerat:).... för naturligtvis kommer jag se ung och vacker ut igen....
Svar på tråden Hjälp! Jag ser så trött och gammal ut?