• je79ssie

bröllopsdans?????????

Hej..

Skall ni dansa bröllopsdans är det en tradiotion att man gör det??

Har sett lite på youtube vissa har börjat med en lung dans och plötsligt så stannar musiken av och gästerna tror för en kort sekund att musiken är trasig sen spelar dem dansmusik och börjar dansa olika danser tycker att den verkar ju hur kul som helst lite mer son en shock för gästerna..

Vad tycker ni om det???

Vill inte köra endast en vanlig bröllopsdans så långtråkigt på ngtsätt det är vad jag tycker känns som om gästerna skulle b örja gäspa eller nått???

här är ett klipp:

eller är för löjligt, man kanske kan välja andra låtar??

vad tycker ni??

mvh

• Svar på tråden bröllopsdans?????????
  • Rosdraken

vi kommer ta en bryan adams All for love ingen typisk tråk låt lite yngre. Tror många skulle bli för chokade om vi dog i gång något liknade det på länken =)

• trollet83

Haha..jag tycker det där var helcoolt!Skulle vara kul att göra nåt liknande på vårt bröllop!
    Men jag vill också ha Bryan Adams all for love som ovanstående men skoj att dra igång festen så där!

• Fruochmamma

Gör det som känns rätt för Er! Man kan te dansa vals till andra låtar än bara de gammeldagsa traditionella!

• Smurfan JM

Vi dansade "traditionellt", men till en mindre traditionell låt - Björn Kjellmans Älskar Du Livet... Ingen av oss är bra på att dansa, men hade roligt ändå. Gästerna kom upp relativt fort också.
    Mina föräldrar dansade tryckare på sitt bröllop, ett par vänner dansade heltraditionellt med "riktigt" valsmusik och allt, men bytte till andra partners ganska fort...
    Finns ju massor av varianter man kan göra, om man inte vill/kan dansa fint (så länge).

• Miss Cee

Ja det är tradition att man ska dansa till något, måste inte vara vals, men det är det vanligaste i Sverige.

För egen del så är det där med "Lugn början på dansen och sedan ett knäppt avbrott och övergång till snabb musik med tokigt tema" något som är gjort 1000-tals gånger. Ungefär som att överraskningsgifta sig när man ändå döper barnen. Det är så vanligt idag att gästerna nästan förväntar sig det.

Jag hade mest tänkta "jaha de också" men alla är ju inte så insnöade på bröllopstrender etc som jag är... så dina gäster hade säkert tyckt att det var kul.

• Underbara ungar

Skit kul idè...

Nu börjar det snurra i mitt redan snurriga huvud. Planerar för fullt då vi gifter oss den 9/5.

Vi har planerat att dansa till "Du får mig" med Lars Winnerbäck. Inte så jätte vanligt kanske

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
Svar på tråden bröllopsdans?????????