Inlägg från: blinkalilla |Visa alla inlägg
  • blinkalilla

Vad är det med mig???? OBS! Långt

Jag är gravid i v 20 med mitt första barn och har sedan jag försökt bli gravid funderat kring hur jag skulle vilja att min förlossning ska vara.
    Jag har läst åtskilliga böcker, forum och hört förlossningshistorier både bra och dåliga.
    Jag har försökt att intala mig själv att det kommer bli så häftigt (som vissa säger) och heeelt sjukt otroligt att föda vaginalt men jag kan bara inte sätta mig in i den situationen.
    Jag vill inte föda vaginalt!!!! Jag vill bli snittad!!!
    När jag väl berättar detta hoppar folk på mig både irriterade och ivriga att "omvända" mig och börjar berätta hur underbart, häftigt, coolt mm mm det är att föda vaginalt.
    Jag får även frågan "vad är du rädd för???"
    Det har jag också funderat kring...vad är jag rädd för???

Smärta? Nej.
    Orolig att nått ska gå fel?? Nej
    Inte vill visa mig naken och vara utlämnad?? Nej

Jag tycker bara att det låter såååå jä*la tråkigt hela processen.

Finns det någon som kan svara på min fråga : vad tusan är det med mig???

• Svar på tråden Vad är det med mig???? OBS! Långt
  • blinkalilla

ja just det, lustgasen missade jag totalt. Det måste vara "häftigt" :))

• blinkalilla

J1983:
    Jag tror inte heller att jag kommer att få ett snitt beviljat just pga att jag tycker att det ät trist. Och föda vagnialt skulle jag definitivt klara.
    Men den där kicken som du skriver om som kommer efteråt, den skulle jag behöva i förväg liksom.
    Jag vill kunna se fram emot att föda vaginalt men det bara blokerar sig på något sätt.
    Jag tror att det är min personlighet som ställer till det. Jag är en otålig jävel som pratar snabbt, äter snabbt, går snabbt, ja allt har gått så snabbt i mitt liv och att föda på 2 dagar känns som en oändlighet. Måste lära mig att allt inte kan gå så snabbt.

• blinkalilla

Måste bara tillägga att jag föddes tom snabbt :))

• blinkalilla

Japp det får bli så tror jag.
    Får fixa något eller någon som underhåller mig när värkarna börjar :))

• blinkalilla
    Lonicera skrev 2009-03-30 18:22:32 följande:
    Du kanske också kommer att föda snabbt.
    Ja det skulle jag allt hoppas på. Skulle vara perfekt.

Försöker peppa mig själv till att tänka positivt om förlossningen, läser fortfarande en massa och försöker leva mig in i hela grejen.
  • blinkalilla
    miasz skrev 2009-04-12 17:46:01 följande:
    Tråkigt kan jag inte säga att jag hade! Snarare ONT! (Helt utan bedövning o lustgas båda gångerna). Är du verkligen säker på att du inte är bara rädd innerst inne och att psyket vägrar släppa fram det? Annars får du väl ta med dig et par bra böcker! Mina förlossningar tog 5 resp. 2 timmar, så det kan gå snabbt också. Lycka till!
    Det där med att ha ont är jag verkligen inte rädd för. Det finns ju såå många olika smärtstillande som man kan få under en förlossning och jag skulle definitivt välja smärtstillande.
    Kanske jag är rädd för nått men det vet jag inte fortfarande vad det är för något. Måsta hitta det innan det är dags.
  • blinkalilla
    miasz skrev 2009-04-16 14:09:44 följande:
    Du kanske är rädd för att inte kunna kontrollera situationen? Det var jag innan min första förlossning. Man har ju inte en endaste liten aning om vad som väntar en liksom ... Hur mycket man än läser.Har du inget emot ärr osv efter kejsarsnitt då?
    Har legat sömnlös natt efter natt och funderat en hel del på just det här med kontroll och jag tror att det du säger kan stämma.
    Jag vill ha kontroll över situationen men rätt så omöjligt vid en vaginal förlossning. I för sig, man har inte heller kontroll vid kejsarsnitt heller.
    Ärr efter kejsarsnitt skulle inte vara problem, har redan så pass många ärr på kroppen efter olika operationer och skador så en till skulle inte göra mkt så att säga.
    Men jag vet ju att det inte är komplikationsfritt att göra ett kejsarsnitt, det är en bukoperation och det är inte litet.
Svar på tråden Vad är det med mig???? OBS! Långt