elinelversson skrev 2009-04-20 00:35:28 följande:
tänk på att det inte alltid är roligt att hela förlossningen går fort. jag är glad att min förlossning tog 13 timmar, för man hinner känna av läget och man kan verkligen koncentrera sig. hade det gått fort så hade jag nog inte kunnat vara så fokuserad som jag var.
Så sant!
Min kompis födde sin nr 3 inom loppet av 1 h! Hon kände av ngt hela dagen men trodde det var allmän trötthet. Sen vaknade hon vid 4 och kände att HJÄLP - den kommer! Ringde taxi som kom efter 10 minuter, då hon slängde sig in och skrek i panik - "kör till det sjukhus som har förlossningssalen direkt vid ambulansinfarten!!!". Han körde rakt genom stan i 100km/h, mot alla rödljus och var där efter 10 minuter, varpå hon släpas/släpar sig typ 10 steg, knäpper upp byxorna och föder sonen på golvet - en meter innanför dörren till förlossningssalen
Taxichauffören (26 år) tog det hela med lugn och det tog 10 minuter innan personalen fattade att han inte var fadern - men han fick klippa navelsträngen ändå
Hon hade inte tråkigt iallafall! Och hon var så rädd att föda i taxin att hon inte ens kände att hon hade ont!
Men hon skulle hellre haft en normalare förlossning ändå...
F.ö. - hon var rätt mallig när hon ringde hem till maken som hade tyckt att hon överdrev ofantligt när hon ville åka före i taxi! -"Vänta, jag ska bara raka mig först, så här kan jag inte visa mig för sjukhuspersonalen, och så lämna barnen hos grannen så åker vi sen!" var hans kommentar...
Def. ett tillfälle när man kan säga "vad var det jag sa!"