• Charlotta71

Äntligen gravid!!! ...tack var akupunktur

ÄNTLIGEN! Efter 4 äggplock och 3 tillbakasättningar är vi gravida.
    Jag gjorde IVF för ett par veckor sedan och har testdag idag och nu verkar det vara vår tur!!

Vi har testat både med S:t Görans test och Clearblue för att vara helt säkra.

Nu är det bara att hålla tummarna för att allt går vägen framöver.

Jag trodde ALDRIG att jag skulle få skriva här.....men med hjälp av akupunktur så lyckades även vi. Vi har två insatta så vi får se hur många bebisar det blir.

Vår läkare pratade om äggdonation innan vi började med akupunktur.

Jag rekommenderar det STARKT till er som inte provat!!

• Svar på tråden Äntligen gravid!!! ...tack var akupunktur
  • SusyQ

Grattis!!!! Jag funderar på ackupunktur men har inte kommit dit ännu... vet inte riktigt vart jag ska börja leta efter någon bra....

• Skeppet

Är nygravid med min andra akupunkturgraviditet. Hade ett utomkveds emellan, men den här gången hoppas jag på ett barn igen. Jag tycker att du SusyQ skall vända digg till en akupunktör med kinesisk inrikting, gärna med erfarenhet av infertilitet. Du kan kolla eniro i ditt närområde.

Kram Skeppet

• borkalito

Jag har geomgått 4 fulla IVF och 2 st FET. IVF nr 2 blev ett utomkveds. Nu 4 IVF blev vi gravida och är i vecka 7+6. Jag var på akupunktur under hela behandlingen och körde på medicinskt te och örttabletter. Vet inte vad som gjorde det men det kan absolut varit akun.

• Charlotta71

Om du bor i Stockholm så rekommenderar jag starkt Marietta på Barnhusgatan vid Norra Bantorget, hon är fantastisk och har hjälp oss massor!!

• Laplata

Hej Lottis: Jag ska börja min första IVF i slutet av April och funderar på att gå ditt. Vet du hur mycket det kosar per behandlig?

• Charlotta71

Laplata; det kostar 500:-/per behandling och första mötet behandlingen något mer. Minns inte exakt.

Sedan bör du köpa deras örter och annat men det kostar inte speciellt mycket.

• sth67

Hej jag har gjort 5 ivf försök varav det sista kom jag inte ens till Et.Det första försöket gick jag ej på akupunktur då hade jag ett ägg och fick det tillbaka trots att det var 2 celligt. Det följande 3 försöken gick jag på akupunktur hos Dr Ma på tulegatan i stockholm då fick jag minnst 4-5 ägg varje gång och fick 1-2 ägg insatta varav minnst ett var ett 4celligt. Det sist försöket gick jag även hos Marietta då kom jag inte till Et, vet ej vad som hände. Tror inte att det var hennes fel. Hon är jätte trevlig men något hände plötslit med min kropp. Ev kan det även vara det att jag hade influensan samtidigt. Nu har jag svängt igen och går hos Sopie lagercrantz på medborgarplatsen. För första gången känner jag mig totalt omhändertagen och känner att något händer i kroppen. Hon har full kontroll och vi disskuterar och jag får örter som jag kokar och akupunktur en gång i veckan. Min mens har blivit helt annorlunda och jag mår för första gången så himla mycket bättre under menstiden. Förut har jag haft grymma smärtor och klumpar och migrän, det är som bortblåst. Skall börja mitt 6 försök om en m ånad och känner mig mer laddad nu än någonsin. Jag kan varmt rekomendera er alla att gå till henne och läsa på hennes hemsida. www.sophielagercrantz.se/ lycka till alla och grattis till er som redan har lyckats!!

• Laplata

Tack för era svar! jag ska nog ringa imorgon och se hur det känns..jag tror nog att det är värdt att prova.

• Charlotta71

Laplata; jag skall iväg på VUL om några timmar och se om det blivit en bebis eller om det gått åt skogen via MA eller dylikt. Att jag överhuvudtaget fick 5 toppägg är helt och hållet tack vare akupunkturen. Innan dess fick jag superdåliga utfall.

Angående VUL så har jag inte haft några känningar alls senaste 1,5 veckan så jag är rädd för att allt inte riktigt är som det ska.

Håll tummarna för mig/oss!

• Laplata

Lottis71: Gud vad spännade!!! jag håller tummarna och önskar dig all lycka till!!

Svar på tråden Äntligen gravid!!! ...tack var akupunktur