• Prinsen Theo

Känner inga sparkar längre... :/

Hej alla.

Är i vecka 25 nu, och har förstått att man nu ska känna sin bebis lite varje dag. Han har sparkat helt galet mycket innan, jag kände hans sparkar redan vecka 15, och sista månaden har hela magen gungat till flera, flera gånger per dag av hans rörelser.

För tre dagar sedan sparkade han rätt mycket på blåsan, det har han aldrig gjort förut. Samma dag var jag hos barnmorskan och lyssnade på hans hjärtljud, allt var ok.

Men sedan dess har jag inte känt av något, förutom i förrgår då jag liksom kände en spark nedåt, inåt.

Kan bebisen bara "försvinna" inåt magen och ligga och sparka inåt utan att jag känner ett dugg även fast jag brukar känna honom så himla tydligt innan? Är det därför jag kände att han sparkade mot blåsan?

Är heltidssjukskriven pga graviditeten och ägnar varje vaken sekund till att vänta på att han ska börja sparka igen, blir helt förstörd av det här... Är jag löjlig som är orolig? Någon som upplevt samma sak?

• Svar på tråden Känner inga sparkar längre... :/
  • MizzPiggy
    ronn skrev 2009-03-29 12:49:37 följande:
    Men livmodern kan väl inte flytta sig?Menar du inte moderkakan?
    visst menar jag det! sorry! haha
  • ronn
    MizzPiggy skrev 2009-03-29 22:27:59 följande:
    [citat]
    visst menar jag det! sorry! haha
    [/cita

:)
  • cognito

Hur går det för dig, Prinsen Theo..? Tänker på dig..

• Jerci

Jag hade det så nu i helgen. Har dock min modekaka i framvägg, men har kännt bebis sen v19. Och nu kände jag den knappt. O blev orolig o fick komma in till fl. Men allt var toppen, hade en riktig kickboxare i magen bara att jag inte kände när den sparkade. o den kan ju som andra skrivit vänt sig oxå så den sparkar mot ryggen. Men säger oxå, ring in så du inte går och är orolig, det är jättejobbigt...jag vet! Allt är nog helt som det ska!!!

• liams mamma07

så hände mig också med första barnet. jag la mig i sängen och rullade fram och tillbaka några gånger.. (stackars bebis...) sen när jag la mig still på rygg så sparkade bebisen för fullt. sen blev det stilla igen ett tag men då hade jag känt honom iallfall.

• 080802

Jag kände knappt några sparkar i v 25, sen var hon igång igen. Hon hade en liten semester i v 25 :)

• lilla mej

detta hande mig hade en vilding dar inne som aldrig slutade sparka, men en dag var det helt stilla och jag kunde inte kanna nagot pa 3 dagar, var pa mitt rutin koll och namnde detta, sa de gjorde ett liten mini ul och en hjartanalys, men bm sa att allt var som det skulle och bebisen vaxte som den ska. De kan tydligen bli lungnare om de vaxer mycket under nagra dagar. Men hon gav mig en bit choklad och en iskall lucozade att ata och dricka nar jag var dar, for att forsoka fa fart pa henne, och pa hjartanalysen kunde jag se att det funkade fast jag inte kunde kanna nagra direkta rorelser. Min bm sa at glass och drick kallt, det far fart pa bebisen. Nu ar min igang igen sa det ar nog ganska vanligt att man far lungnare perioder.

• pumpkinhead

dom jag pratat med säger att om man inte känner barnet, som man innan känt varje dag, på kvällen när man går o lägger sig ska man ringa in för o kolla upp det bara. behöver inte vara någon som helst fara då barnet har mycket plats o "gömma" sig på men för o slippa vara orolig

• mandrarinen

Här brukar det hjälpa att äta något sött. Eller sött och kallt. Ibland räcker det med att buffa på magen för att få svar men oftast inte. Min värsta nojja denna gång eftersom det gick som det gck förra gången (bebis dog). Hoppas allt är bra med din bebis!

Lycka till!

• Marline

Hur går det för dig, Prinsen Theo?

Svar på tråden Känner inga sparkar längre... :/