• sofieann

Aurora på tisdag, livrädd!!

Jag ska till auroramottagningen i Göteborg på tisdag, mitt första besök. Jag är sååå nervös för att de inte ska ta mig och min rädsla på allvar. Hur funkar det? Måste man gå runt på förlossningsavdelningen och så? Detta är andra barnet, så jag vet ju redan hur det ser ut, fast det kanske inte är därför man gör det.

Jag har redan bestämt mig för att jag verkligen vill ha snitt. Ingen igångsättning, ingen snittlöfte om jag ångrar mig under förlossning, utan ett planerat snitt! Jag vet att jag kommer få kämpa, men är nu så nervös inför första mötet så jag mår illa. Tänk så tar dom så lätt på det så att jag inte ens får komma tillbaka?

Är det någon som har några råd?!

• Svar på tråden Aurora på tisdag, livrädd!!
  • sofieann

Nu har jag varit där. Det gick väl som förväntat, hon försökte övertala mig till igångsättning med bäckenbottenbedövning. Men med min historia kunde hon inte garantera att de hinner lägga den, så det kändes inte som något bra alternativ.
    Jag grät mig igenom hela samtalet så min sambo fick nästa ta över. Det var verkligen tur att jag hade honom med mig Efter ca en timme fick jag en tid för snittsamtal. Hon varnade mig dock att det skulle bli tufft, men vi får se. Jag får stå på mig och hoppas på det bästa.
    Hoppas det gick bra för dig Annkris!

• sofieann

Jättebra att samtalen har funkat för dig! !

Vi är nog som sagt i en liknande sits förutom att jag INTE tänker vika mig när det gäller snitt!
    Jag hade inte vågat bli gravid om det inte hade varit för att jag visste att man kan få kejsarsnitt. Jag visste att det var svårt, men jag ska kämpa för det. Jag tänker inte ens använda ordet kanske i mina samtal, för jag vet att jag verkligen vill ha snitt. Om det sen mot förmodan skulle vara så att jag vill föda vaginalt så kan man ju ändra sig ändra fram till förlossning. Har man däremot inte kämpat och fått snitt nekat kan man ju inte ångra sig

Hoppas att det löser sig till det bästa för dig!

• sofieann

Gud vad skönt för dig!! Det måste äntligen kännas bra att vara gravid va? Jag har fortfarande 2 veckor kvar till mitt samtal...
    Hur gick samtalet då? Var det ungefär som aurorasamtalet? Eller var det mer "tekniskt"? Jag är sååå nervös, jag har fått en kvinnlig läkare jag ska prata med. Vet inte om det betyder att det blir lättare eller svårare
    Grattis i alla fall!!!

Svar på tråden Aurora på tisdag, livrädd!!