Inlägg från: Annelie E |Visa alla inlägg
  • Annelie E

BT: Hur mycket arbetar du och hur fungerar det hemma med allt?

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Annelie E

Snowflake och Mirix: Tack! Ja det var ett tag sedan, men jag har följt med här och läst lite då och då. Nu är väl alla friska, skulle jag också ha jobbat så hade vi säkert fått vabba i 3 veckor!!!
    Vi har varit borta i veckan, kom hem i fredags, har varit och träffat släkten i Ö-vik, så många att träffa på så kort tid som möjligt, urjobbigt, men ändå trevligt!
    Oliwer tog sina första steg i torsdags, sen har han legat på latsidan...
    Maken tycker att jag hänger framför datan för mycket - kanske måste dra ner på datatiden...

Hur är det med er då?

• Annelie E

Disan: Du kan ju prova friskis - hoppis och skuttis - även om det är från 3 år. Först är det ju rörelse till musik 20-30 minuter sen kommer redskap, bollar, mattor mm fram. Hampus började inte gillade det förrän han var 3 år, men han är ju kille, nu har han fått sug på "att åka och träna" som han kallar det... Efter träningen så ska man äta frukt tycker Hampus, jobbigt om man glömmer att ta med...

• Annelie E

Åsa med 3: Hur mycket sover Johannes under dagarna?

Kommer någon annan ihåg hur mycket era 1-åringar sov? När Hampus var liten sov han bara en gång om dagen, om man hade tur, Oliwer gör det också, men sover bättre...

• Annelie E

Lilla T: Tack! Oliwer sover en gång om dagen och då kan det variera mellan 1 timme upp till 2,5 timme, sen somnar han för natten ca klockan 19 och sover fram till ca 7, kan hända att maken ger honom välling vid 05.45, sen somnar han om.

• Annelie E

Snowflake: Ååh vad roligt att du vill ta ut svängarna ang. färg när det gäller kyl/frys (eller hur det nu var), men vilka priser... Vi var inte lika modiga och kanske lite snåla oxå, köpte ny kyl i måndags. Hade velat ha ny frys oxå, men det blev inte så, går och tittar lite snett på den gamla...

• Annelie E

Disan: De har Hoppis och skuttis två dagar - söndag klockan 10-11 (Friskiskällan) och tisdag 17.30-18.30 (Bolinder)...

• Annelie E

Här hemma har vi nästan slagsmål om när vi ska träna, ibland blir det att den ene kommer hem och den andre går. Jag tycker det är viktigt att de får vara med sin pappa också och han nattar dem. Jag försöker träna 3 gånger i veckan, har ju en våg som inte vill väga rätt enligt mig...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5