• Timba

Järfällaföräldrar 5

Fint Karin att du fixade en ny tråd.

Nu har Eliott blivit sjuk igen, helt hopplöst och vi kommer att missa ytterligare en bvc tid...dvs vi har försökt boka tid till honom fyra gånger för vaccination och varenda gång har han lyckats bli sjuk. Jag börjar undra om det här är normalt att de ska vara så mycket sjuka när de börjar på dagis ?

Misses: Vill gärna fika, men beror på när vi är friska..

Marina: Babybjörn active är helt klart super har haft den till båda barnen och är så nöjd.

Fruisen: Hur mår du ?

• Timba

Grattis fruisen till lillkillen. Hoppas du får sova lite.

• Timba

Äntligen friska, imorgon ska Eliott till dagis och jag ska i lugn och ro fundera på lite framtidsplaner.

Stora syster: är lite avis på dig, jag vill oxå sitta på föreläsning, skulle verkligen behöva använda hjärnan lite...

Matglad: Hänger gärna med någon annan dag men imorgon ska jag bara ta det lungt.

Flurran: Bra med receptitråden, har så dålig fantasi själv när det gäller mat..

• Timba

Flurran: Har du nåt bra recept med lövbiff, kokosmjölk och grönsaker dvs själva kryddningen av såsen ?

Stora syster: Känner att jag inte kan flumma längre så jag måste bestämma mig för vad jag ska göra i höst dvs måste söka examensarbete och bestämma mig för hur vi gör ihöst med barnen.

Misses: trist att jobba så mycket kväll.

Sanna: Stackare, försök bara att ta det lungt.

• Timba

misses: vad bra att det löste sig för jobba kväll är helt värdelöst, föredrar då att jobba natt.

• Timba

frediza: Stackars lilla killen, det är otäckt med rs.

• Timba

Angående handling, så månadshandlar vi( har matförråd ikällaren). dvs vi har ingen bil, men brukar passa på att handla när vi hyr bil eller helt enkelt tar taxi hem. Oftast är det maken som månadshandlar och typ basvaror (pasta, ris, barnmat, krosstomater etc), sånt man kan frysa( kött, fisk..), böjor... och sen handlar jag grönsaker, mjölk och färskvaror under veckan..
    Tror att vi månadshandlar för mellan 3-4000 och sen kommer det till ca 2000 under veckorna.
    Jag lagar i alla fall middag så gott som varje dag och då brukar jag försöka göra så pass mycket så att det räcker till lunch och några matlådor i frysen ( alltid bra att ha)

• Timba

Välkommen tillbak Elin, vi hat saknat dig med !!!!

• Timba

Flurran: tack för receptet ska testa ikväll, jättebra med recept itråden.

Är det nån som vet hur man gör cake dvs en slagsdeg på ungsplåt med olika fyllningar som man kan skära i småbitar och ha som tilltugg till aperitif.

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5