Inlägg från: Flurran |Visa alla inlägg
  • Flurran

Järfällaföräldrar 5

hallå allihopa!
    någon som vill med ut på prommis idag i detta fina väder??

• Flurran

Åsa: jodå jag kommer hålla er uppdaterade!

Luke e riktigt kinkig idag, måste hitta på något o göra..några förslag? (dvs om ingen vill haka på en prommis?)

• Flurran

Promenad imorgon tisdag, kl. 11-12.00 ca eller ca 14.30?:

BT +1 eller +2 på em
    Em Marina + 1
    Flurran+1 (fm ej em)

• Flurran

bt: ja kan ev på em kanske kan lösa d jag kan skicka sms om ja inte kommer annars e ja vid bolaget vid 14.30.

• Flurran

marina: ingången till centrum på bolaget sidan, dvs om d inte blir ngn annan stans men då hör nog karin av sig

• Flurran

disan: vet inte om det ens kan kallas för humor??! tycker det bara e elakt att säga sånna saker..

• Flurran

näpp, nu ska ja ut på prommis med karin och marina tror jag man vet ju aldrig vilka som dyker upp

• Flurran

Karin och Marina: Tack för prommis här kommer det första middagstipset. (passar bra för er med lite äldre barn)

Vad som behövs: köttbullar, prinskorv, cocktailtomater, oliver (urkärnade), grillspett i trä. (dom finns att köpa i affären)

Stek köttbullar o korv (detta kan göras när som helst under dagen dvs när du har tid). Varva alla ingr. på ett spett, släng in det i ugnen och värm på när det är dags att äta.
    Gör några färglada dipsåser att ha till! (tex, ketchup, bbq-sås eller blanda vanliga dipsåser du har till chips).

Detta tar totalt 10 min att göra och självklart kan man byta ut mot andra saker tex gurka, annanas, fetaost, kassler, morötter mm.

Tror inte att det blir lättare o snabbare än så om man inte vill ha micromat.

• Flurran

ja, kanske det...tåls att tänka på! men om jag börjar med det så kommer jag säkert sluta med en hel kokbok haha...

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5