Inlägg från: Maraja 80 |Visa alla inlägg
  • Maraja 80

Järfällaföräldrar 5

Hejsan,

Blev tipsad av Karin (BT) att det var ett gäng glada typer som brukar hänga här

Jag heter Maria och har 2 barn, Max som är född 03 och Freja som är född i februari 09. Jag bor i Jakobsberg (granne med Karin).

Tänkte att det kunde vara kul att träffa flera som är hemma med småbarn och kanske även har "stora" barn hemma som är leksugna när de inte får vara på dagis.

Det verkar som om alla skriver så mycket här, hur hinner ni.....
    Själv är man glad om man hinner kolla mailen om dagarna

//Maria

• Maraja 80

Ska försöka slita mig lite oftare men man måste ju hinna med att gå av sig alla kilo man har lyckats få oxå Jag är ute rätt mycket på dagarna och brukar ta med mellis varje dag och äta i någon park annars blir det bara att storkillen vill sitta och titta på TV eller tjata om att spela playstation och sånt. Eftermiddagen hemma blir inte så lång då.....

Någon annan som har en spelgalning hemma? Har ni några restriktioner? Vi har sagt att han bara får spela på helger och möjligtvis om han är sjuk......

• Maraja 80

Ibland känner man sig som världens elakaste morsa när man säger nej till spelandet, fick han välja skulle han sitta hela dagarna.....

Om han gillar basket har ni gått på lördagssbasketen som Järfälla basket har?

Nej nu ska jag ha lite mys med sambon som kommer hem från Danmark efter 3 dar, vi har för första gången på 8 år kommit ihåg att det är vår förlovningsdag idag

Ha en supernice kväll

• Maraja 80

God morgon
    Jaha då var man hemma med sjukt barn igen skickade iväg Max igår till förskolan för han klättrade på väggarna i måndags och verkade frisk. Hostar som en tok idag igen och feber......suck.... hoppas att inte Freja blir ett hostbarn oxå.
    Max får falsk krupp hela tiden trots att han nu är 5,5 år. Någon med större barn som har haft detta? När växer det bort? Trodde det var i den här åldern......
    Ja ja senaste 2 gångerna har vi iaf sluppit att åka in till sjukan så det tyder väl på att det börjar försvinna kan man hoppas

BT: sover han ok på natten nu eller? De ändrar ju sina rutiner hela tiden, det är säkert bara en fas han går igenom nu. Sover han bättre i vagnen? Freja vägrade att sova i sin säng på dagarna ett tag, det var bara vagnen som gällde eller famnen....men nu somnar hon även i sängen. Hon sover fortfarande bra på nätterna, från ca 20:00 på kvällarna till 07:00, ibland hela nätterna ibland en matning. Det känns ganska lyxigt, så var det inte med Max. Hoppas att det håller i sig.

Hoppas att alla får en bra dag, själv ska jag försöka städa lite....sååå kul....not

• Maraja 80

enligt en sjukbok jag har så är det vanligt på barn mellan 1-5år.....så det kan bara bli bättre nu

Stora syster: vilken hostmedicin har ni? vi har Lepheton Desentol...men det hjälper aldrig med bara den, vi måste ut i friska luften och det är ju alltid på natten då man lagom gärna vill ut i kylan

• Maraja 80

Marina: Kul med bra bilder! Vi ska ta bilder på måndag hoppas att det blir lika bra.

Ni som har ganska tätt mellan barnen har ni den stora på förskolan eller hemma?
    Ni som har barnen på förskolan är det tis, ons , tors som gäller? Vet att det kan variera beroende på förskolan.

• Maraja 80

Frediza: Lycka till med köket! Vart går flytten?

• Maraja 80

Karin: Jobbigt! Sover Noa i sitt rum oxå så ni måste gå upp? Vi har inte samma problem med nappen, hon spottar ut den när hon somnat ordentligt och kan vakna någon gång per natt och vilja ha den men jag har hennes säng bredvid min så petar i den nästan i sömnen. Kämpa på det blir säkert bättre!!
    Vad han vuxit Ulrika (BVC) är kanske inte känd för att ge de bästa svaren.....
    1/5 funkar så boka in det så får vi hoppas att alla håller sig friska Kanske kan försöka boka in nån promenad i helgen om det funkar, helt hopplöst när man bara är hemma, kan inte hålla mig ifrån onyttigheterna då

• Maraja 80

disan: Jaha det hade jag inte koll på att förskolan inte fick bestämma...iof spelar det inte så stor roll för mig, vi har tis-tors. Max börjar 6-års till hösten så då får han iaf gå alla dagar har inte helt koll på hur länge han får gå på fritids om det är 15h som gäller där...ska kolla upp det.

Ska min lilla kille börja skolan....tänk att tiden gått så fort

• Maraja 80

Hoppas alla som kan njuter av solen Satt en stund i solen när minstingen sov men kände hur bacillerna gror, har varit förkyld en vecka snart, börjar bli less...vill ut och gå!

Krya på er alla sjuklingar! speciellt stora syster!

Jag tog Maraja för att en kompis brukade kalla mig för det och för att Maria var upptaget...så kul var det.....

BT: tack för trevligt lunchsällskap igår alltid träffar man nån på Ikea

Ha en trevlig helg allihopa!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5