• Disan

Järfällaföräldrar 5

mirix: Heeej! Hoppas att du har det gött där nere! Stor kram till dig!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

1975: SÅ klart att du har rätt att vara orolig! Har dock tyvärr inga bra tips att komma med... Tycker bara att det låter knäppt alltihopa. Förstår inte hur de kan ha gjort på det viset. Borde har gått ut med det hela mkt tidigare.

flingan: Helt sinnes!! Hur beter sig vuxna människor eg?? Håller med Marinas tal till fullo, kopiera det åt mig tack... Stor styrkekram iaf!

bt: Ah, vet inte om jag orkar... Faktiskt. Känns som att de bara kommer att titta ned på mig för att jag är så dålig. Kort och gott.

marina: Att åka till lekpalatset tar tio min med bussen. Dessutom går de varje kvart på em!

• Disan

marina: Skönt!!

syster: jag fikar matar bebis samtidigt.

Chris har fått vikariatet som vi ville ha!!! Är såå glad över detta!!! No more helgjobb!!! Börjar inom ngn vecka.

Jag får skriva mer sedan när hö hand också är ledig

• Disan

bt: Vi har Folksam till Ronja och skall ha det till Maya också. De hade högst invaliditetsskydd + sjukdomar, lite drygt 6 milj. Kostar en hel del, men värt det om våra små tjejer får ärva ngn av sina föräldrars sjukdomar...

Idag blir det en lugn dag. Tänkte först åka till öppnis, men kände i morse att jag inte orkade med att vara social på det sättet. Så började jag planera med syster att vi skulle till Outlet tillsammans, men insåg att det bara blev ett stressmoment. Så nu skall jag sitta här hemma och bara ta det lugnt tills de tär dags att hämta Ronja. Måste dock till ICA en sväng och handla, tror jag. Gör det om jag orkar. Efter att Ronja är hämtad skall vi till jobbet en sväng och hälsa på, sedan åka hem tillsammans med Chris, det blir trevligt!

• Disan

bt: Hihi, tack för att du frågar, men stannar hellre hemma idag. Orkar inte riktigt engagera mig. MEN jättegärna nästa gång ni skall äta lunch!

• Disan

matglad: Jaa!! Låter toppen, det skall jag kolla in!!

• Disan

Så idag kommer det att vara fullt ös här inne

Vill också leka ngn dag! Vill så gärna träffa er alla samtidigt som jag vill att Ronja skall få träffa lite andra barn, även om hon har vänner på dagis. Nu för tiden saknar hon dem så mkt hela tiden, pratar om dem och det känns så trist...

Ingen annan som vill och kan leka på eftermiddagarna? Eg när som, men Ronja går på dagis må, tor, fre fram till kl 14.00. Kan ju hämta lite tidigare om det behövs.

Vad skall göras idag då?

Jag hoppas på barnvakt så att jag kan följa med mamma och syster och köpa växter Men det är nog för mkt att hoppas på, ute i sista minuten...

Trist väder, men vi har haft en toppen kväll och natt så jag är nöjd! Maya somnade till kvällsmålet kl 20.00 vilket inte har hänt förut! Sedan sov hon till tio i två då hon fick mat av Chris och somnade sedan om igen. Sov till tjugo i sex då hon vaknade och fick mat, sedan låg vi och mös i sängen i en evighet, hon skrattade högt och var så söt!

• Disan

flingan: Skall inte till mamma idag, där måste du ha missförstått! Hon har nämligen en inneboende just nu, som ockuperar gästrummet... Hon flyttar ut i juni, så ngn gång då blir det nog av

marina: Vi kan väl ta en lekträff utomhus om vädret tillåter, annars kör vi hemma hos den som känner för det. Det låter väl bra?

Lekträff med eller utan barn, måndag em: (antingen i en park el dyl, eller hemma hos ngn. INTE fika på café! )

Disan + 2 barn

• Disan
    Maraja 80 skrev 2009-05-09 09:14:37 följande:
    Vi har tyckt att ligginsatsen till vår vagn (en UJ) har lutat så mycket så hon har halkat ner hela tiden i vagnen så igår när vi var parken så stog vi och tjuvkolla på en annan med likadan vagn och den lutade inte. Så Viktor gick fram och kollade på deras och det visar sig att man kan ha det nedersta fästet på 2 ställen. Vi köpte vår begagnad så vi har inte tänkt på att den går att flytta. Så efter en minuts skruvande hemma så var det fixat, nu är den plan....efter 3 månader....ha ha ha

matglad: Oj! Härligt (?) att det inte bara är min som trotsar! Ronja kan verkligen vara fördjävlig... {#lang_emotions_throwup}

Kul att fler vill följa med och leka på måndag! För min del kan jag gärna ta mig bort till SKälby, det rör mig inte i ryggen

bt: Vilken miss! (Orkar tyvärr inte med Lekpalatset själv... Men annars lät det trevligt! )
  • Disan
    flingansnö skrev 2009-05-09 16:31:23 följande:
     Appropå trottsig tvååring så måste jag få berätta om min "trevliga" fömiddag. Åkte med mange till Frescati där han skulle springa sprincross. Vi hämtade upp en kompis på vägen och hela vägen i bilen var G gullig och mysig och sjöng och pratade, MEN när vi kom fram SHIT!!! Han låg på marken och SKREK och sparkade, han skulle inte gå, inte bäras, inte var amed mig, inte vara med mange, allt var helt GALET!!! Vi kom dit vid halv tolv ungefär, mange sprang imål strax efter halv ett, då hade jag mutat G med en bulle, en youghurt, två bananer och russin, då var han äntligen lugn! Nu sover han det lilla livet, och det är tur för honom, för mer av det där och jag sätter ut honbom i skogen!! GAHHH!!!
    Våra små kan sitta i skogen tillsammans!

misses: GRATTIS till lägenheten då! Eller radhus kanske? Hurra!

mirix: Vi saknar dig också
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5