• Disan

Järfällaföräldrar 5

bt: Vilken stil av Ulrika att inte ens orka se dig i ögonen? Kan ju inte vara så ovanligt att folk vill byta bvc tant ändå? Omoget av henne! Gulsippan ligger i Hässelby villastad, norra delen. Jättelätt att ta sig dit med bil, det gjorde vi idag. Annars med buss 118 från Barkarby eller 541 från Jakobsberg.

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

utteröga: Skall genast kolla i din blogg, älskar att läsa bloggar, framför allt om man vet vem man läser om

• Disan

syster: Var så god!

bt-marina: Vart skall ni semestra?

Min kväll var hemsk.. Hade så ont i kroppen och mådde pyton. Gick och lade mig innan nio hög på Voltaren. Middag fick vi dock, sallad från pizzerian, som vanligt den senaste tiden...

• Disan

marina: Jag går, det är ju en ganska kort bit ändå, skulle säkert ta tusen år att komma fram med bussen. Träffade frediza igår på dagis och frågade om hon ville med (deras internet är ff nere så hon kan inte glutta in här) och det ville hon, så vi skall mötas upp kl 09.00 och knalla. Jag ville gå då eftersom Maya skall sova då. Självklart får du gå med om du vill gå liiite tidigare än vad du planerat

• Disan

Dött här inne pga det sköna vädret och enorm trötthet kanske? Själv har man vilat i en och en halv timme, så skönt! Maya sover så sött Vaknade för en stund sedan, tog ett glas saft och satte mig i solen på uteplatsen. Ingen ser in där från gatan, trots full sol, så jag klädde av mig lite Underbart att känna värmen mot sig! Fast det började visst blåsa lite.

Snart skall jag hämta Ronja och sedan åka och handla lite mat med henne. Chris är hemma idag och tar hand om mig, så jag tänkte att jag tar Ronja själv, så får vi lite egentid för en gång skull

Känner mig mörbultat, men det går.

Har bokat en kryssning till den 30/7 då bl a Mora Träsk spelar, vi och ett annat par skall åka och låta barnen ha det skoj! Längtar så!

• Disan

Var är mirix? Borta?

• Disan
    flingansnö skrev 2009-05-27 10:01:35 följande:
    Tror inte att de struntar i det faktiskt, de hinner bara inte med, är sjukt underbemannade och har fortfarane anställningstopp, vilket innebär att om ngn tex går på föräldraledighet får de inte ta in ngn vikarie.
    Men de måste väl få ha vikarier?? Låter ju helt sjukt. T o m vi på landstinget får ha det.
  • Disan

Välkommen trylis!! Här kommer du att kunna trivas. Berätta lite om dig själv!

Ja, har uppenbarligen inte heller fått pengar från fk, får ringa dem imorgon, annars får man väl föra över pengar från sparkontot...

annelie: Vi sparar ingenting till barnen varje månad. Ronja har ett konto där vi och andra satt in pengar spontant, Maya skall också få ett sedan. Vi har helt enkelt inte råd just nu, blir inget sparande förrän efter föräldraledigheten. OM vi ens kommer att börja spara då. Mina föräldrar sparade aldrig till oss, vi fick saker när vi behövde det ist och när vi t ex flyttade hemifrån fick vi massor med saker och bidrag ist Fungerar ju bra det med!

Vi satsar också på att spara till familjen, för resor och sådant

seaflower: Åh, hoppas att allt går som du vill nu då!

• Disan

mirix: GRATTIS!!! Helt underbart ju!!!

• Disan

matglad: Ja, vore man rik kunde man ju avstå från barnbidraget varje mån Tyvärr fungerar det inte för de flesta... MEN det är tanken som räknas och många bäckar små!

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5