• RedTopaz

Järfällaföräldrar 5

Här fortsätter tråden för Järfällaföräldrar.

Välkomna gamla som nya trådmedlemmar! Här skriver vi myyycket varje dag, så häng med!

Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39762421.html

Här är vi som skriver för jämnan (säg till om även du vill bli tillagd i listan!):

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    BlueTopaz - Karin (f.-80), Västra Jakan - Leo 051004, Noa 090218
    Carrie75 - Eva (-75), Viksjö - David 051015, Robin 080313
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Flurran - Jennie (-82), Jakobsberg, Luke 080505
    Frediza - Anki (-80), Jakobsberg - Linnèa 070319, Hampus 090107,
    Fruisen - ---(-82), Jakobsberg - Amanda 070114, bf 30/3 -09
    Jossansthlm - Josefin (-85), Skälby - Lea 070731
    Lillasnurre - Elin (-79), Viksjö - Gustav 061222
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Misses - Caroline (-83), Jakobsberg - Emma 050725, William 010906
    Seaflower - Sanna(-83), Viksjö - Viggo 0603, Emil 0803, BF för son 9/6 -09
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    Utteröga - --- (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209
    Yulander - Malin (-76), Viksjö - Ville 060128, Elsa 080408
    Åsa med 3 - Åsa (-74), Viksjö - Mathilda 961223, Anton 010910, Johannes 080417
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Svar på tråden Järfällaföräldrar 5
  • Flurran

Hallojs!

Nu har jag äntligen satt mig ner o fått i mig lite o äta...! Har haft fullt ös medvetslös (nästan) heeeeela dagen!

Tack för förmiddagen Bt!

Först var vi vid plaskpoolen (Luke va inte impad) Jag o Bt tog en jättenice prommis på Järva o sen in o glutta runt lite på Ikea. Efter tog jag en sväng inne i J-berg centrum för lite snabb shopping. Plockade upp en vän+ dotter för att åka hem till en kompis i Stäket, fika. Hem, ge Luke mat, startade datorn för att sen slå av den, bytte om o ut till stallet. Rida, bli uppäten av mygg (vilka jag inte tål o får stora blemmor av), klia som f-n!!!! Hem, äta kolla mail mm och nu ska jag ta en dusch och sedan...sova!

Hoppas ni får det trevligt imorrn! Själva har vi läkarbesök...

• Disan

misses: så klart att du skall med!

mirix: vill du mötas i jakan så går vi tillsammans? Jag kommer att vara där ngn min i nio, vi kan väl telefonera varandra då?

flingan: Idag kan vi prata om karlar som är dåliga på  att fixa och dona på ett bra sätt...

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

TORSDAG
    picnick (frukost) vid poolen i jakan (om det är sol), kl. 09.00

flingan +1 (och kanske maken?)
    mirix + 1
    Disan + 2 (tyvärr ingen karlslok)
    Stora syster, troligen med ngr ungar...
    Evani +1 Om det inte tar orimligt lång tid på Astid Lindgren...

Skriver in datum så dubbelkolla om ni kan!!!

Vinkväll hos Marina 14 juli kl 18

Marina
    Disan *yeah*
    Flingan
    Bt
    Mirix

Erotik och underklädes party 15 Augusti 18.30

Sugna??? Mest en skoj grej inga köptvång!!!!

Marina
    Disan *yeah*
    Mirix *yeah
    flingan *yeah*
    seaflower *underbart*
    evani *nice*

• Disan

mirix: 09:03 inkommer min buss till jakan... Om du vill ha sällis! (måste dock in på konsum en snabbis först, behöver ersättning till stumpan...)

• flingansnö

PM: Ha ha ha, det är imponerande!! Menjust sånnt som man ska va tyst med, för då känner han sig hm..... jag vet inte otilräcklig? inte man nog? Jag vetinte.... han höll på till två inatt och fick upp tre våder till

flurran: Vilken dag!! Hoppas det går bra hos läkaren idag! Tänker på dig.

Nu ska jag göra picnick och smörja på solskyddskräm. sen väcka sone, (jag fattar inte att han sover fortafarande!!) och sedan dra iväg till poolen!

ring om ni går vilse!

Kram

• panzermensch
    flingansnö skrev 2009-06-25 07:55:21 följande:
    PM: Ha ha ha, det är imponerande!! Menjust sånnt som man ska va tyst med, för då känner han sig hm..... jag vet inte otilräcklig? inte man nog? Jag vetinte.... han höll på till två inatt och fick upp tre våder till flurran: Vilken dag!! Hoppas det går bra hos läkaren idag! Tänker på dig. Nu ska jag göra picnick och smörja på solskyddskräm. sen väcka sone, (jag fattar inte att han sover fortafarande!!) och sedan dra iväg till poolen! ring om ni går vilse! Kram
    Några våder är ju uppe *försöker se positivt på det*

Flurran: Hästtjej?
    Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • Timba

Flingan: var inte så hård mot honom, nästa gång han tapetserar kommer det garanterat att gå snabbare...dsv min man höll på i en månad med ett rum, för att han skulle göra det så noga, bara rivningen och spaklingen tog väl tre veckor...men nu går det fortare..och det är bara att berömma för män behöver mycket beröm....

Stora syster: jag kan tänka mig att sällskapa med lite vin när hade du tänkt dig ?

Tack för trevlig kväll igår tjejer.

Ha det så trevligt i parken idag, själv har jag massa pyssel här hemma som måste göras när Eliott är på dagis..

• panzermensch

Hjälp.. försöker få till vårt bröllop Men hur fan skär man kostnader? Tycker jag redan kapat allt på två haha

Livet är som en regnbåge - man behöver både regn och sol för att se alla färgerna
  • Helenax

Angående bröllop så kostade vårt runt 60 tkr. Men då ska tilläggas att allt var med. Jag sydde t ex upp en klänning + till brudtärnan (tot 12 tkr) Gjorde min egen vigselring (9 tkr) Brudgummens samt bestmans kläder var med också. Kommer dock inte ihåg vad det kostade.

Vi var 60 pers ungefär. Anlitade en bekant som kock och köpte maten själva. (3-rätters midag) Lånade en kompis syster och kompisar som servitriser. Åkte ner till Tyskland och köpte sprit/vin/öl till den fria baren.

Vi gjorde i stort sett allt själva, det enda var att vi beställde inbjudningskort. Det var otroligt mycket jobb, men värt det!

• panzermensch
    Helenax skrev 2009-06-25 11:16:13 följande:
    Angående bröllop så kostade vårt runt 60 tkr. Men då ska tilläggas att allt var med. Jag sydde t ex upp en klänning + till brudtärnan (tot 12 tkr) Gjorde min egen vigselring (9 tkr) Brudgummens samt bestmans kläder var med också. Kommer dock inte ihåg vad det kostade. Vi var 60 pers ungefär. Anlitade en bekant som kock och köpte maten själva. (3-rätters midag) Lånade en kompis syster och kompisar som servitriser. Åkte ner till Tyskland och köpte sprit/vin/öl till den fria baren. Vi gjorde i stort sett allt själva, det enda var att vi beställde inbjudningskort. Det var otroligt mycket jobb, men värt det!
    vi har budget på 15000
Svar på tråden Järfällaföräldrar 5