• Disan

Järfällaföräldrar 5

seaflower: Kul att allt gick bra!! Vi har tänkt på er!!

flingan: Jo, Chris ville så gärna gå och då kände jag att jag lika gärna kan följa med, hellre det än att sitta ensam hemma med barnen och nattningar och allt vad det innebär... Hellre lite party och i värsta fall åka hem tidigare på egen hand

Sitter just nu och väntar på svärisarna! Skall kanske ta ett litet glas vin innan jag åker..? Ja, det är taget!

Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Disan

utteröga: Vilken pärs! Jag förstås dock att man inte får ta in vagnar i lokalen, med tanke på att man skall gå barfota där inne... Eller ja, utan skor iaf Själv åker jag aldrig dit utan min karl, just för att det ÄR jobbigt med en liten och en Ronja. Men man lär sig av sina misstag... Självklart får du skriva lååånga klagobrev!

fruisen: Lider med dig, är ju inte så ofta man skall på bröllop. Har det löst sig på ngt sätt?

bt: Vad snällt av Eva!!

Vi hade en jättetrevlig kväll igår, får dock skriva mer sedan, har bara  en hand just nu. Men dett tog 50 min att komma in till stan pga spårfelet!! Helt sjukt...

Det var garanterat femte sjukan barnen hade/har. Ronjas prickar är typ helt borta och Maya börjar bli söt igen

• Disan

När jag kom fram till centralen berättade Jaime att det inte var fest, utan middag på en restaurang i närheten. Jaha, det var ju kul att vi hade fått den infon! Ren tur att jag inte hade ätit middag innan jag åkte... Hade dessutom klätt mig för att stå upp en hel kväll, inte sitta vid ett bord...

Jaime är snäll på många sätt och vis, men han är uppenbarligen inte så bra på att berätta hela sanningen... Det var dock väldans trevligt, vi åt på en halvdan brasiliansk restaurang där man fick massa olika sorters kött direkt från grillspettet. Tyvärr inte världens bästa kött direkt... Men tillbehören var jättegoda!

Sedan gick vi vidare till en bar och jag unnade mig en dagens, mums!

Fick skjuts av ngr vänner hem, så skönt! Men det blev tidigt tack vare det, men det gjorde ingenting. Vi var nog så trötta ändå! Hahaha!

Utteröga: Jag förstår precis vad du menar!!

marina: Jo, Ronja vaknade ju inte förrän tjugo i åtta! Meningen var ju att jag skulle ha fått sova längst, men eftersom vi kom hem så tidigt och jag inte hade druckit så mkt så ändrade vi på de planerna. Jag sover kanske lite senare i dag om jag behöver.

• Disan

marina: Jag har hört lite olika ang åldrarna, de jag pratade med sade t ex att det är vanligast över två års ålder, att Maya råkade få det var nog pga att Ronja pussar så mkt på henne

syster: Åh, älskar också det där med tunikor!! Sååå skönt för oss som är smygtjocka (gäller dock inte dig, så klart! *puss*) Fotboll blir det för min karl, jag skall väl tvätta kläder då...

Jag tar en liten minipaus i målandet. Jag satte nämligen äntligen igång med att måla hallen vit! Är så trött på hur vi bor och vantrivs ofta... När det är nystädat tycker jag att livet är okej, men annars... Hu! Tänkte att lite vitt och fräscht kan göra allt bra igen Chris tog ungarna till sina föräldrar så att jag fick vara i fred. Sååå skönt att vara ensam hemma och lyssna på musik och måla!!

• Disan
    {#lang_emotions_flower} Ronja fyller två år den 20/6 och jag tänkte fira henne med Järfällaföräldrarfika den 25/6 kl 14.00 {#lang_emotions_flower}

Alla som vill får komma, ju fler desto roligare (och förhoppningsvis kan vi vara ute i solskenet och mysa) MEN det är presentfritt, så den biten skall ni absolut inte tänka på. Hon kommer att få nog med presenter ändå och jag vill att detta skall vara skoj utan tvång, trots att vi skall fira henne med buller och bång!

Välkomna!

Kalas för Ronja den 25/6 kl 14.00

Disan + 2 illbattingar
  • Disan

annelie: Åh, hoppas att ni blir bättre snart!!

Kul att ni är ngr som kan komma på kalaset iaf, ville vara ute i god tid just så att folk inte redan är upptagna...

bt: Vad är cambridge? Ngn  dryckbaserad diet va?

utteröga: åh, vad jag känner igen mig! Fast min karl är bra på att förhandla så vi brukar lösa det ändå. Men det är jobbigt...

Tror att Handlarn brunnit i natt. Luktade rök vid fyra (fast jag trodde att kl var sex halv sju, så jag brydde mig inte, trodde att ngn hade larmat och så... Skäms idag och hoppas att det gick bra ändå...) och eftersom ngn hade tänt på igen i lör... Då gick det dock bra och butiken skulle ha öppnat igen idag.

• Disan

scruffy: Ja, det var ju det jag skrev om (Ja, fast inte glad gubbe åt det som hänt, om du förstår)

syster: Skriv upp dig på listan! Genast och på momangen!

• Disan

Vi som vill träffa Karro:
    Mirix, Disan,

Vi somm Vill träffa Nilo o co.
    Mira!,

Vi som skall träffa Karro:
    Disan måndag,

Vi som vill träffa ngn annan:
    Ronja - Loke,

• Disan

syster: Kan vi inte säga tors eller fre då? Hon skulle bli sååå glad!! ...och jag med! Gillar ju min familj

Svar på tråden Järfällaföräldrar 5