• MyggaMygg

Liten bebis med på Camping & Gekås/Ullared

Bägge sakerna är inplanerat nu i sommar i Juli månad så då kommer bebben vara 1 månad - 1½ månad när vi åker till ullared och även campa nu i sommar.

Ni som gjort nått av detta med liten gickd et bra för er?

Var med tösen då hon var liten på Ullared iaf.

• Svar på tråden Liten bebis med på Camping & Gekås/Ullared
  • Modin

jag bor jätte nära gekås eller gjorde ja har nyss flyttat men jag hade alltid med min bebis dit.. de går jätte bra.. de finns ju cafe och sånt inne på gekås om man vill sätta sig att mata å så..

• MyggaMygg
    Modin skrev 2009-03-30 09:59:36 följande:
    jag bor jätte nära gekås eller gjorde ja har nyss flyttat men jag hade alltid med min bebis dit.. de går jätte bra.. de finns ju cafe och sånt inne på gekås om man vill sätta sig att mata å så..
    Är det speciella rum för ammande?
    Vet ju många tar illa upp om man ammar offentligt tyvärr vilket jag inte förstår själv.
  • Modin

Jag tror dom har tagit bort de.. Men vid toaletterna så finns de några bänkar där alla sitter och ammar..

• MyggaMygg

Okej. Hur liten var din då du var där?

• Modin

jag bodde 3 mil där ifrån så ja va där 1 gång i veckan.. så båda har vart jättre små.. ;)

• mammalilla

Jag var där när min son var 2 månader. Jag hade honom i bärsele, sovandes. Jag rekommenderar bärsele så man slipper barnvagnen, men vagnen är bra att ha med om man vill byta till den efter ett tag.

Vi hade husbil med oss så jag gick till den och pausade efter nån timme och tog det lite lugnt, funkade jättebra. Sen gick vi en vända till Gekås igen. Bra om man kan ta det lite lugnt när man har en liten med sig!

• zombie

Vi campade där för 2 år sedan och det var det värsta vi gjort. Bara att ta sig in i stugbyn tog en timme i bilkö och det var alltid kö in och ut från campingen om vi skulle någonstans eftersom Gekås ligger precis bredvid och alla skulle dit vilket vi inte tänkt på... Inne på Gekås var vi 1 minut och sprang ut för det gick inte att gå där (för mycket folk), en kund svimmade t o m för att det var så mycket folk... (dock sa dem att det var besöksrekord den dagen). SÅ billigt tyckte jag inte det var heller så jag förstår inte hysterin kring denna affär och just den veckan vi var där regnade det varje dag... MEN om man gillar trängsel, köer och sitta och vänta i bilen så är det säkert bra!
    Ha så kul.

• mammalilla
    zombie skrev 2009-05-13 22:06:55 följande:
    Vi campade där för 2 år sedan och det var det värsta vi gjort. Bara att ta sig in i stugbyn tog en timme i bilkö och det var alltid kö in och ut från campingen om vi skulle någonstans eftersom Gekås ligger precis bredvid och alla skulle dit vilket vi inte tänkt på... Inne på Gekås var vi 1 minut och sprang ut för det gick inte att gå där (för mycket folk), en kund svimmade t o m för att det var så mycket folk... (dock sa dem att det var besöksrekord den dagen). SÅ billigt tyckte jag inte det var heller så jag förstår inte hysterin kring denna affär och just den veckan vi var där regnade det varje dag... MEN om man gillar trängsel, köer och sitta och vänta i bilen så är det säkert bra! Ha så kul.
    Ja det är ingen hit att åka dit när det är för mycket folk. Man ska inte åka dit när det är industrisemester, inte på helgen och inte efter löning
    Vi tänkte åka dit nu den 19, dagen innan barnbidraget och en vanlig vardag, perfekt!
  • GuppyFisken

Vi drar också dit den 19e, perfekt dag tror jag.
    Dock är jag lite osäker vad det gäller amningen..
    På ett sådant stort ställe kunde dom ju haft amningsrum...
    Ett litet hade ju räckt..

• Trotsa

Har varit där en gång och då var sonen ca 3mån. Hade honom i babyskyddet i kundvagnen. Hade även selen med, men den funkar ju inte om man ska prova kläder.

• Ejin

de går säkerligen bra att ha med sen en så lite bebis för dom flesta i den åldern sover ju mest hela tiden... Men i Juli.... då är det ju såååååååååååå mkt folk....De kan ju blir både stimmigt och mkt trängsel .... jag gillar ullared och brukar inte dra mej för att åka dit men i ditt fall hade jag tänkt mej noga för både en och två gånger...

• mammalilla
    GuppyFisken skrev 2009-05-16 14:50:42 följande:
    Vi drar också dit den 19e, perfekt dag tror jag. Dock är jag lite osäker vad det gäller amningen.. På ett sådant stort ställe kunde dom ju haft amningsrum... Ett litet hade ju räckt..
    Jag tror jag läste i en annan tråd att det finns ett jättefint amningsrum. Men jag vet inte var.... Undrar om man inte fick låna nyckel dit eller nåt sånt.
  • buffybus

har för mig att det är minst folk på måndagar.. vi fråga en i kassan nämligen.. va nyfikna..

när vi va där en ggn så va det helt tomt på barnavdelningen.. det va bara jag som va där.. det va rätt skönt faktiskt och inga köer i kassan.. nice!!!

ang amma.. tycker man kan amma var man vill o strunta i dem andra.. faktiskt en liten bebis behov o få mat i sig..

André ska bli storebror i Juli-09
  • Lantani

Jag och Sambon han börjat prata om en resa till ullared i spetember. Då borde väl vinterkläderna kommit in? Känner att vi egentligen skulle vilja åka dit och ha stuga i augusti, men det känns säkrare i september, just pga vinterkläderna.

Har fundrat på om vi ska hyra stuga då i september, men vet inte om det är lönt, eftersom sist vi var där och handlade hade vi hela bilen full och då var vi 3 som handlade och ingen vagn med oss. Kanske blir förmycket packning om vi sover över, han ju inte så jätte långt, 19 mil enkel resa.

• buffybus
    Lantani skrev 2009-05-17 13:02:58 följande:
    Jag och Sambon han börjat prata om en resa till ullared i spetember. Då borde väl vinterkläderna kommit in? Känner att vi egentligen skulle vilja åka dit och ha stuga i augusti, men det känns säkrare i september, just pga vinterkläderna.Har fundrat på om vi ska hyra stuga då i september, men vet inte om det är lönt, eftersom sist vi var där och handlade hade vi hela bilen full och då var vi 3 som handlade och ingen vagn med oss. Kanske blir förmycket packning om vi sover över, han ju inte så jätte långt, 19 mil enkel resa.
    jag hade nog inte tyckt det va lönt o sova över iallafall.. ¨

alltså alla tar kanske olika tid på sig klart men när vi va där så va vi 2 vuxna och på typ 1 timme hade vi handlat allt.. då hade vi ändå handlat för 5 tusen spänn hehe
    André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden Liten bebis med på Camping & Gekås/Ullared