surrogatmammor
Hänger mest på äggdonationsforumen, men såg ett inlägg om surrogatmödrar.
Funderar nu över detta. Trodde egentligen att det var omöjligt för oss pga att det skulle kosta flera hundra tusen + långa resor. Nu ser jag att möjligheten finns ganska nära oss och att det verkar finnas olika prisnivåer (?) så att det inte skulle behäva kosta en förmögenhet? Kunde inte riktigt tolka "surrogat-nätsajtens" info och prislistor. Mina stora oro är ju att det inte har varit fel på äggen, men på livmodern. Det finns ju bl a några "trådar" som ska fånga upp ägget (pinopoder) och jag läste för ngt år sen om en undersökning som hadde visat att kvinnor som inte lyckades med ivf, hade färre eller inga av dessa. Har nämt det för många läkare, men ingen tror att det har ngn törre betydelse och hävdar att undersökningen drar aldeles för stora växlar på sitt fynd.
När jag läser om folk som misslyckats med många ÄD-försök (trots att dom anses som perfekta kanditater för äd), undrar jag om det verkligen var deras egna ägg det var fel på från början. Vi har gjort 7 ivf och 2 fet och satt in 2 ägg alla gånger förutom en. Ja, det blir typ 15 försök, och väldigt många av dessa emryos har fått topp betyg. Dessutom, så var jag ju inte sååå gammal från början och har hela tiden fått ut 12-14 ägg. Ja, man undrar ju om problemet kommer kvarstå, även med ägg från en annan kvinna, om det nu är så att det är min skruttiga kropp det är fel på.
Andra som har funderat?