• eva08

surrogatmammor

Hej,

Jag är också intresserad av att pröva med surrogat . Har inte satt mig in i det så väldigt mycket ännu eftersom jag också fått för mig att det är väääääldigt dyrt. VAr har du läst om de lite billigare alternativen?

JAg har själv gjort 4 ivf:er. Gravid en gånhg men missfall. Tror mitt problem ligger i att jag har alldeles för starkt immunförsvar och att embryot stöts bort och alltså inte i att det är ngt fel på embryot i sig (men det är bara mina egna teorier). Är inte så intresserad av äggdonation men däremot av en surrogtlösning (gärna en lite billigare variant också...)

/eva

• eva08

Hej på er i tråden,

jag har läst på lite mer om olika surrogatalternativ nu och börjar bli mer och mer intresserad faktiskt. I ukraina finns det ju några alternativ men jag har även hittat en klinik på Cypern som verkar bra. Man gör ivf behandlingen där men sen tar de in en ukrainsk surrogatmamma. Det är inte fullt lika prisvärt som om man gör hela processen i Ukraina men långt ifrån så dyrt som i USA.

Det vore ju onekligen intressant att höra ifrån någon som faktiskt prövat någon av dessa alternativ och vad deras erfarenheter är innan man sätter igång själv. Hoppas det dyker upp någon sådan i denna tråd...

• eva08

HoppasLina,

Nu har jag inte siffrorna framför mig men om jag inte minns fel så uppfattade jag det som att man i Ukraina kunde får det för ca 16.000 euro. Fanns även billigare alternativ samt nån VIP-variant för drygt 20.000 euro. På Cypern kostar det ca 25000 euro.

Har du funderat något mer på att pröva?

• eva08

Håller med om att USA är ett säkrare och mer etablerat alternativ. Det negativa är att det kan kosta upp mot en miljon kronor. Iallafall genom de agenturer jag kollat på. KAnske finns det blilligare alternativ där också. Den där kliniken på Cypern har något slags samarbete med en amerikansk klinik tror jag och läkarna som jobbar där är utbildade och har jobbat i usa.

• eva08

Lillsnörpa, ja det är den kliniken som jag kollat på. Verkar rätt seriöst ellerhur?

Svar på tråden surrogatmammor