• sweetyz

London

Jag undrar om man kan komma billigt undan i London om man har en tajt budget att leva på, har kollat upp lite sevärdigheter som vi vill se och det var 4 st och det skulle kosta oss närmre 2300 kr för två vuxna. Nu undrar jag hur billig maten och drycken är i london om man kan handla billig mat där isåfall vi ska på i centrala london så kom gärna med tips på billiga mat ställen.

Som sagt det var ganska dyrt med 2300 för 4 sevärdigheter men vilken ta man plocka bort.
    London Eye
    Madame Tussauds
    London akvarium
    London Dungeon
    hade gärna också velat se London Planetarium men hittar inget pris på den är det någon som vet om det är dyrt?

• Svar på tråden London
  • SuzR

London eye kostar väl runt 8 pund tror jag.
    madam tussauds är väl ok men ganska dyrt och låååång kö.
    London dungeon har jag aldrig vart på men det ska inte vara så jättekul eller speciellt.
    jag har bott där och har vart fattig student så skulle jag vara er skulle jag satsa på museum för alla är gratis.
    imperial war museum är jätte intressant och dom flesta museum har något för barn.
    buss nummer 11 fungerar jättebra som turistbuss. det är en vanlig stadsbuss men är 'känd' för att åka typ samma runda som en dyr turistbuss..minus guiden då men det kan man leva utan.
    vidare finns det vanliga walking tours (googla detta) men detta är mer för vuxna.
    mat: det finns en rad smörgås affärer som är ganska dyra. tesco är en mataffär som typ ica som har mackor och dryck och det är ok mat om man har en tight budget. alt. kan man ju köpa eget och göra egna mackor och köpa vatten.
    billiga restauranger finns det inte många av men kedjan Carluccio's är en italiensk restaurang som finns lite överallt som är trevlig och en pasta kostar kanske 8-9 pund och alla restauranger är fint inredda och trevliga.
    inboxa mig för mer tips, jag är london expert efter 8 år där

• SuzR

London eye kostar väl runt 8 pund tror jag.
    madam tussauds är väl ok men ganska dyrt och låååång kö.
    London dungeon har jag aldrig vart på men det ska inte vara så jättekul eller speciellt.
    jag har bott där och har vart fattig student så skulle jag vara er skulle jag satsa på museum för alla är gratis.
    imperial war museum är jätte intressant och dom flesta museum har något för barn.
    buss nummer 11 fungerar jättebra som turistbuss. det är en vanlig stadsbuss men är 'känd' för att åka typ samma runda som en dyr turistbuss..minus guiden då men det kan man leva utan.
    vidare finns det vanliga walking tours (googla detta) men detta är mer för vuxna.
    mat: det finns en rad smörgås affärer som är ganska dyra. tesco är en mataffär som typ ica som har mackor och dryck och det är ok mat om man har en tight budget. alt. kan man ju köpa eget och göra egna mackor och köpa vatten.
    billiga restauranger finns det inte många av men kedjan Carluccio's är en italiensk restaurang som finns lite överallt som är trevlig och en pasta kostar kanske 8-9 pund och alla restauranger är fint inredda och trevliga.
    inboxa mig för mer tips, jag är london expert efter 8 år där

• Tattyn

London eye kostar £15.50 för vuxna och £7.75 för barn mellan 4 och 15 år. Om ni kan så gå så mycket som möjligt, det är bästa sättet att se saker. I Hyde Park finns massor av utrymme att kuta runt på, en konstjord sjö att ro på med fina små fik runt.
    I stort sett alla museum har frivillig inträde, dvs man stoppar nåt pund i en låda vid entren...eller låter bli. Imperial War museum är som nämnts ett väldigt intressant museum även om man inte gillar krig*S*
    Science museum är ett himmelrike för barn då de har massa av prova på grejjer.

Vad gäller mat och dryck kan det bli hur dyrt, eller hur billigt som helst, har ni möjlighet så blir det så klart billigast att köpa och laga maten själv, annars finns det massor av små billiga restauranger över hela stan.

Ett tips är att gå in på www.tripadvisor.com och söka fram London forumet, det är en riktig guldgruva vad gäller tips om allt mellan himmel och jord.

Svar på tråden London