Bra tips mot illamående?
Jag behöver lite tips mot illamående.
Är inte överförtjust i kex så finns det nåt annat bra knep.
Jag behöver lite tips mot illamående.
Är inte överförtjust i kex så finns det nåt annat bra knep.
Små bitar frukt - regelbundet , typ var 10:de minut.
Ingen fet mat, utan potatis kött/fisk/kyckling och grönsaker utan äckliga dressingar.
Lugna promenader.
Novalucol-tabletter
Lycka till och stå ut ett tag till, mitt varade mellan v 3 och 18.
Under första graviditeten fungerade det bra med pressad citron man köper på flaska och blandar med vatten, nu med andra har jag druckit kolsyrat vatten och det har fungerat riktigt bra =) Illamåendet gav med sig efter den 17:e graviditetsveckan för mig, hoppas det går över snart för dig med.
Loka, Frukt Och Samarin.
Annars finns åksjuketabletter på apoteket som BM brukar erbjuda..
mitt höll i sig från v 3 till v 15:(
Lycka Till :)
Har gått och mått jätteilla en vecka nu, upp och ner varannan dag ungefär men håller i sig hela dagen. Fick nog innan och bestämde mig för att trotsa illamåendet så gav mig iväg till affären och öpte mineralvatten, ingefärsrot och kex. Tog en läkerol giant på vägen och tro på 17 det försvann.
Hur som helst så har jag hört att man kan lägga färsk ingefära i varmt vatten så ska det hjälpa men får väll se. Men bubbelvattnet fungerar faktiskt.
Kan tillägga att jag mått så illa att jag varit sängliggande så något måste jag gjort rätt. Hoppas nu dte funkar kommande veckor också bara.
Jag mår också helt pyton, har seabands och de lindrar., De dagar jag har glömt att sätta på de, mår jag ännu värre. Skorpor ska tydligen vara bra, har inte hunnit testa på de ännu då jag inte är så förtjust i sånt haha,. dricker annars apelsinjuice, och äter frukt och det hjälper :) hoppas du mår bättre.
Det enda som hjälpt mot mitt illamående har varit salmiakgodis, och då har jag ändå haft Lergigan utskrivet...
Mina Lergigan hjälpte ett tag. Men nu tror jag att det enda som kan hjälpa är att bara gå och dö helt enkelt
Kolsyrat vatten med citron i funkar bra för mig. Dricker det i förebyggande syfte, ganska ofta.
Jag mår värst på kvällen och innan jag ska sova äter jag lite knäckebröd (typ en "Knäckis", påsar med små knäckerundlar) och sen ligger jag och trycker på akupressurpunkten för illamående på handleden. Till sist somnar jag. :)
Fröken Freda skrev 2009-03-30 17:01:29 följande:
Liten parvel skrev 2009-03-31 15:42:20 följande:
Hej,
Tack för alla bra tips.
Illa måendet håller nu i sig från och till hela dagarna men jag försöker äta lite och ofta. Men det känns ju som man äter hela tiden och är helt svullen,ja ja man ska ju ändå bli rund till slut.
Det känns lite lättare nu med alla olika tips.
Tack igen!
Ja man äter så ofta att man blir trött på att äta, men gör man det inte så mår man illa...
Men sedan förrgår har illamåendet gett med sig... Hoppas det håller i sig nu. Så skönt att slippa. Inte är man lika trött heller.
Lycka till nu TS och ni andra hoppas det går över snart!
Jag tycker ingefärste och kamomillte funkar ganska bra mot illamåendet. Ska prova Samarin som komplement nu (v7+5). Ändå har jag det lindrigt för jag kräks inte, men ständigt illamående och snurrig i knoppen. Fullkornsskorpor och frukt är gott just nu och inte så mycket annat.
Har ni andra blivit tröga i magen?