• Charla

Söker vänner i Nacka!!

Jag är hemma med min son på 2 år, vi tycker det skulle va´kul att umgås med andra som är hemma om dagarna. Jag planerar att stanna hemma till han är 3 år och som det ser ut så har alla börjat på dagis i hans ålder. Finns det fler som valt att inte börja jobba än utan vill hitta på ngt med oss!!?

• Svar på tråden Söker vänner i Nacka!!
  • MrsMia

Hej Charla!

Jag har också valt att vara hemma lite längre med mina tvillingpojkar, de fyller 2 i juli. Så åtminstone ett år till.
    Jag försöker gå så ofta jag kan till bl.a öppna förskolan, men det är som du säger svårt att hitta jämnåriga lekkompisar. Men visst borde det finnas fler här ute i Nacka som har vårdnadsbidraget?

• Forsythia

Jag är också hemma med en två-årig son. Även han har äldre syskon.

Om du liksom vi trivs bra utomhus skulle vi kunna ses i en parklek. Nacka är däremot inte mina egna hemmakvarter. Har du möjlighet att åka in till en parklek inne i sta´n en dag i vår så kan vi pröva att ses där. Jag rekomenderar Humlegårdens parklek (T-bana Stadion). Den är fin för mindre barn och ligger i ett hörn av en stor och vacker park.

Det finns ju även flera stycken att välja på på Södermalm, det kanske är smidigare när man kommer från Nacka?

Svar på tråden Söker vänner i Nacka!!