• JASS

Djurlivet i Tjernobyl

Hej!

Jag var hemma och sjuk förra veckan och såg en superbra dokumentär om djurlivet i Tjernobyl. Jag vill rekommendera den till några vänner, men kan för mitt liv inte minnas när jag såg den och på vilken kanal den gick, zappade bara omkring.

Vet någon vad jag menar?

Vad heter filmen, hur kan man få tag på den?

Supertacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Djurlivet i Tjernobyl
  • Airlee

Jag såg den, det var i någon av SVT-kanalerna men minns inte vilken. Om man mailar SVT och frågar snällt så kanske de kan svara?

Den var jätteintressant men jag förstår inte för mitt liv hur de har kunnat filma så nära och detaljerat utan att skrämma djuren, satt och grubblade över det hela tiden.

• Airlee
    lindberg78 skrev 2009-03-30 17:45:44 följande:
    Livet i dödszonen på animalplanet ?
    Den kanalen har inte jag så då tänker nog iaf du och jag inte på samma. Eller kan den ha visats i båda?

Dokumentären jag såg följde bland annat en kattmamma och hennes ungar som levde i ett övergivet hus.
  • lindberg78

Om det är en fristående dokumentär är chansen ganska stor att den visas på fler kanaler

• Airlee

Min man säger nu att han nästan är säker på att det var Kunskapskanalen.

• JASS

Underbart! Tack för hjälpen!

Ja, jag menar den om kattmamman, men den pågick väl under ett år? Jag har också hittat den på animalplanet, verkar bara var inspelad under aprilmånad, om jag fattade terxten rätt. Därför undrar jag om det var någon annan dokumentär som jag menar. Får göra ett försök med SVT!

Är det någon som kommer på mer, är jag tacksam för fler tips.

• Trileia

18.00
    Djuren tar över Tjernobyl

Holländsk naturfilm från 2007. Kärnkraftsolyckan i Tjernobyl ledde till att stora områden evakuerades. Men de vilda djuren struntar i radioaktiviteten. De ser ett område tomt på folk och rikt på föda - och flyttar in.

23:E mars på tvåan.

• Airlee
    Trileia skrev 2009-03-30 17:56:12 följande:
    18.00 Djuren tar över Tjernobyl Holländsk naturfilm från 2007. Kärnkraftsolyckan i Tjernobyl ledde till att stora områden evakuerades. Men de vilda djuren struntar i radioaktiviteten. De ser ett område tomt på folk och rikt på föda - och flyttar in. 23:E mars på tvåan.
    Där ser man. Alltid roligt när mysterier får en lösning.
  • JASS

Stort tack, Trileia!

Jag ringde SVT, men de lyckades inte få fram någonting- men Familjeliv kan man lita på!

Någon som vet vem som producerat, som man kan kontakta?

• Trileia

Jag vet inte.. men är det här rätt??

Chernobyl: Life in the dead zone

• JASS

Nja, det där verkar vara den från animal planet. Tack ändå.

Svar på tråden Djurlivet i Tjernobyl