• Anonym (förbannad)

bertmarks förlag

fick en räkning av bertmarks förlag härom dagen ringde dem å fråga varför. då säger de att vi har gjort en nybest. augusti 2007!!! vaaa. jo jag vet att säljaren var här å jag vet vad han heter men vi tackade nej då...

bad dem att skicka mig underlaget för best. å fick den idag. säljaren har förfalskat min mans underskrift det syns klart å tydligt att det inte är min man som skrivit under.

ska jag polisanmäla? vad händer då?

• Svar på tråden bertmarks förlag
  • Anonym (förbannad)

puff

• Anonym (förbannad)

27 klick, ingen som vet vad som händer om jag gör en anmälan? eller ingen som varit med om samma sak???

• Anonym (förbannad)

ingen???

• KillBill

Finns inget alternativ. Polisanmäl och skicka ett rek. brev till företaget där du bestrider fakturan.

KB

• Anonym

Du får nog vända dig till polisen istället för FL, om det är så att säljaren har begått urkundsförfalskning (allvarligt brott!).

• Anonym

Håller med inlägg nr 6. Sen kan du även vända dig till konsumentverket/arn för mer info och hjälp med ditt ärende.
    Viktigt är dock att du skriftligen kontaktar Bertmarks och bestrider fakturan, omgående. Annars är det kört.

Sen kan man tycka att dte är knepigt att dom kommer så här två år senare.

• Anonym (förbannad)

ja det är så att fakturan är för en årsbok å de kommer året efter alltså hade vi fått fakt på boken för 2008 nu.

ska absolut göra en polisanmälan imorgon å ringa å prata med kundtjänst igen.

pratade med dem förra veckan å fick idag hemskickat "avtalet" där min mans namnteckning skulle stått, men det var säljaren som förfalskat denna,. kundtjänst sa att vi skulle skicka in en kopia på körkortet så de kunde se om namnskrifterna var samma som på avtalet så det ska jag oxå skicka in.

blir det rättegång å grejor nu då när jag gör polisanmälan? eller hur funkar det? får min man skadestånd?

Svar på tråden bertmarks förlag