• tomcar1

Anpassade hotell/vandrarhem i Malmö eller Köpenhamn ?

Hej !
    Chansar på att få tips här, eftersom det rör funktionshinder och personer i rullstol. Frågar egentligen för mitt jobbs räkning, men jag undrar om någon av er här, kan ge tips på bra handikappanpassade och relativt billiga hotel/vandrarhem i antingen Malmö eller Köpenhamn ?
    Planerar en resa för ca. 15 personer med jobbet, varav två måste ha handikappanpassade rum med anpassad toalett/ducsh. Det bör heller inte vara för långt till kommunikationer.
    Hoppas på er hjälp.
    /tomcar1

• Svar på tråden Anpassade hotell/vandrarhem i Malmö eller Köpenhamn ?
  • tomcar1

Ingen som kan tipsa om något ?

• Fjärilen72

Jag har tyvärr inget bra svar men försöker puffa upp tråden lite för att hjälpa dig.

• Vasen

"Rut och Ragnars vandrarhem" på Sorgenfri är ganska nyöppnat i nyombyggda lokaler och jag antar att det är handikappanpassat, skulle vara konstigt annars. 3:an (ringlinjen) går något hundratal meter bort så det är lätt att ta sig runt därifrån.

• tomcar1

Vasen...kanontips ju : )
    Jag som inte kan så mycket om Malmö, ligger detta vandrarhem långt från tåg som går över Öresundsbron ? Och cetralstation ?
    /tomcar1

• tomcar1

För man måste ju även tänka på rullstolen ombord på buss och tåg, även på plats så att säga.

• realda

Jag tror att Scandics hotell i Malmö är handikappanpassade för man kan iaf boka handikapprum.
    Sök på Malmö på Scandics hemsida. St:Jörgen och Kramer ligger nära stationen.

• Vasen

Mednärmsta buss tar det ungefär 20 minuter till centralen från sorgenfri. Då är det en ringlinje så den tar en liten snirklig väg. Om man tar en annan buss från en hållplats längre bort- kanske 200 meter bort tar det ca 10 minuter. Alla stadsbussar i Malmö, tror jag, och öresundstågen är handikappanpassade med särskilda utrymmen för rullstolar.

• tomcar1

realda och vasen....tack för hjälpen : )

Svar på tråden Anpassade hotell/vandrarhem i Malmö eller Köpenhamn ?