• Anonym

Han glömde min födelsedag

Jag och min sambo var inte i samma land när jag fyllde år igår. Och han kom inte ens ihåg att jag fyllde år. När jag till slut hörde av mig på kvällen pratade han på som vanligt och skulle lägga på när jag frågade om han inte glömt något. Men det hade han inte. Är du säker, frågade jag. Ja, sa han. Jaja, okej då sa jag och först då trillade poletten ner. Vad säger inte det om hans känslor för mig, att han glömmer min födelsedag efter 11 år?

• Svar på tråden Han glömde min födelsedag
  • Kalinka

Bara det faktum att han glömde din födelsedag måste ju inte betyda så mycket (även om jag skulle bli enormt sårad). Min farfar har alltid ahft svårt att komma ihåg när farmor fyller år, och de har varit gifta i över 60 år. Han är bara sån så att han inte kommer ihåg.

Men det låter på dig som att det ligger annat bakom.

• Anonym

Kan också konstatera att av alla killar jag haft så var den som glömde min födelsedag (även om jag då blev galen...) den som faktiskt var mig trogen och den som var den som älskade mig mest.
    Så det behöver inte betyda någonting.

• Anonym

Kanske har ni rätt. Fler som vill skriva sina tankar?

• minnah

Min sambo glömde min födelsedag en gång och det är något vi skrattar åt idag. Jag bryr mig inte så mycket om faktumet att han glömde, fördelsedagar är inte det viktigaste för mig.

Jag instämmer med Kalinka, låter som att det är nåt annat som ligger bakom... Tvivlar du på hans känslor för övrigt?

• Anonym

Ge honom en kalender när han fyller nästa gång!

• Anonym

Det betyder inte nåt. Kom ihåg att hinta lite innan nästa gång. Min man skulle glömma min födelsedag ofta om jag inte hjälpte honom att hinta lite innan. HAn var en hel ånad fel ett år, men det var en månad tidigare än födelsedagen så den gången hintade han sig själv! Anledningen till att han hade koll (inte på månaden då) var att jag fick en resa där han tänkte fria på och det planerade han noga med resa, ringar mm =).
    Om jag skulle fråga nu vilken dag jag fyller år skulle han säga dagen efter min födelsedag... av någon anledning tror han ofta att det är dagen efter. Vi har det jättebra tillsammans och jag har andra brister än födelsedagar så då hjälper han mig med hintar!

• viseversa

jag kommer heller aldrig ihåg födelsedagar. Det är verkligen en dålig sida jag har.

• trettioplus

Jag förstår att du är ledsen, men alla människor är inte bra på att komma ihåg sådant. Det behöver inte ligga så mycket bakom det.
    Jag - som faktiskt gillar födelsedagar - har glömt bort min egen, så jag skulle försöka att inte ta så hårt på det.

Och - grattis i efterskott! :)

• Anonym (lilja)

jag hade blivit skitsur och ledsen men det är för att jag tycker födelsedagar är viktiga och jag vill bli firad!!! det gjorde jag klart för min sambo när vi blev ihop. självklart firar jag min sambo också och han vill såklart att jag ska komma ihåg hans födelsedag. jag har koll på min familjs och mina nära vänner men ens sambo födelsedag är ändå viktigast....EN jävla dag om året hur svårt kan det vara?!

• Anonym (jag)

Kan ju bara vara så att han har svårt att komma ihåg datum och hålla ordning vad det är för datum och födelsedagar o sånt. Men jag förstår att du blev besviken. Till mig ringde min sk vän på min födelsedag och hon sa inte ens grattis. fast hon visste att jag fyllde år, hade skickat inbjudan till kalasfika samma dag eller om det var dagen innan. Kan tillägga att hon meddelade att hon inte kunde komma för hon skulle dammsuga sitt rum... som om det skulle ta hela dan.

• gavagai

Ja, det beror ju på hur viktiga man tycker att födelsedagar är, och vilket slags minne man har. Jag skulle mycket väl kunna glömma min sambos födelsedag. Brukar nästan glömma min egen. Det är liksom ingen stor grej för mig, och det behöver alls inte *betyda* någonting att man glömmer någons födelsedag. Kanske om han kommer ihåg alla andras födelsedagar men inte just din? men jag tror att det här är ett allmänt "problem" (som inte behöver vara något problem) hos honom. Han är en sådan som inte alltid kommer ihåg födelsedagar helt enkelt. Om det är viktigt för dig, så förklara för honom att födelsedagar är viktiga för dig och sedan påminner du honom någon vecka innan.

• HellviHumle

Betyder sannolikt ingenting. Många män har svårt för datum. Det är ju inte så att man börjar dagen med att kolla vad det är för datum och sedan kolla om det är något speciellt den dagen.
    Själv har jag löst det genom att sätta larm på mobilen. Nu larmar den ett dygn före alla födelsedagar av värde.

• tomcar1

Min man kan också glömma bort, men han å andra sidan glömmer bort det mesta. Men visst blir man sårad, att någon så nära glömmer bort.
    /tomcar1

• Igowo

Inte riktigt samma sak kanske, men min mamma glömde bort min för något år sedan, jag om min sambo satt och käkade en lite finare middag när hon ringde och småpratade lite. Sen frågade hon vad vi gjorde och jag berättade vad vi satt och åt, varpå hon svarade "Oj, firar ni något speciellt"

Hon skämdes ganska rejält efter det, så visst kan man glömma födelsedagar

Svar på tråden Han glömde min födelsedag