Du måste logga in för att svara i en tråd.

• NilleMilleTjejen

Mittval kvinna

Hejsan!
    Jag har blivit rekommenderad att ta Mittval kvinna (vitaminer). Det finns ingen bipacksedel och det står inget i fass och naturligtvis glömde jag fråga på apoteket, men ska de tuggas eller sväljas? Jag har svårt att svälja, så jag tuggar/krossar helst om det går bra.
    Det borde ju vara nån mer som tar dessa tabletter, som har bättre koll än jag

• Svar på tråden Mittval kvinna
  • mor 73
    NilleMilleTjejen skrev 2009-03-31 10:06:12 följande:
    Hejsan!Jag har blivit rekommenderad att ta Mittval kvinna (vitaminer). Det finns ingen bipacksedel och det står inget i fass och naturligtvis glömde jag fråga på apoteket, men ska de tuggas eller sväljas? Jag har svårt att svälja, så jag tuggar/krossar helst om det går bra.Det borde ju vara nån mer som tar dessa tabletter, som har bättre koll än jag
    Jag fick ta dom under hela graviditeten.
    Dom skall sväljas hela, men är inte så stora.
    Lycka till!
  • mor 73

Du kan försöka! Dom är rätt hårda, men går det så spelar det ju ingen roll om man sväljer dom i en eller 2 bitar!

• aeris80

Har ocskå jättesvårt att svälja tabletter. Försökte svälja ett mittval tablett, den satte sig direkt i halsen. Tog en halvtimme innan den åkte ner.

• Itzumo

Ett tips är ju att svälja tabletten med nå fil eller annat trögflytande.. Brukar gå lättare att få ner då..

• Honeyrose

dem ska ju sväljas hela men några i burken va ju trasiga så dem går säkert att dela lite ialla fall, tycker annars att dem slinker ner ganska lätt

• MM 87

Frågade min Mamma som är sjuksköterska hon sa att det är ett skydd runt om dom tabletterna som gör att dom inte ska tas upp föräns i tarmen.
    Så hon sa att man inte ska dela dom heller, man ska bara dela tabletter som är en skåra i för det betyder att det är okej.

Svar på tråden Mittval kvinna