• Anonym (ej deprimerad)

Någon som äter fluanxol?

Hejsan

Jag har Fluanxol i kombination med Efexor. Någon som ha erfarenheter? Jag äter alltså inte Fluanxol för schizofreni utan för borderline/ADD. Ingen av dessa har kunnat konstateras med säkerhet.

• Svar på tråden Någon som äter fluanxol?
  • Hallon4

Jag har ätit dessa. Jag har depression med mycket ångest och panik.
    Tyckte att det var en bra medicin. Mycket vanlig i USA och Canada.
    Det var en annan läkare som ville pröva Seroquel istället som satte ut Fluanxol.
    Fluanxol är en medicin som har funnits ganska länge.
    Jag åt den ihop med Cymbalta. (SNRI precis som Efexor).

• Anonym (ej deprimerad)

Tack för svaret.

Upplevde du någon känsla av att vara uppjagad? Jag har mått rätt dåligt i början. Dessutom har jag börja sova dåligt TROTS sömnmedicin

• Anonym

Jag äter dem, men är det olika fluanxol för borderline och schizofreni? Jag tycker de var jättebra, de bästa jag haft.

• Anonym

Ja, det där med uppjagad stämmer. Det var därför jag fick dem tror jag. Jag sa att jag inte ville ha någon medicin som gör mig trött. För det verkar alla göra.
    Då skrev han ut Fluanxol för den skulle vara uppiggande!
    Jag var verkligen inte lika trött på dagarna.Skönt.
    Mina negativa tankar blev inte lika starka och påträngande.
    Men jag sov mindre också. Men det kanske kan gå över efter ett tag?
    Men mitt andra läkarbesök var två veckor senare. Då ville han pröva Litium och högre dos på Seroquel (man kan tydligen känna sig piggare på högre dos Seroquel?!)
    Jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Jag tror att om jag prövat Fluaxol lite längre så hade jag nog tyckt att den var bra.
    Det är konstigt ibland tycker jag att det verkar som om läkarna är lite förvirrade också.

• Anonym (ej deprimerad)

Nej det är inte olika, jag ville bara tala om varför jag åt dem. På bipacksedeln står det ju att det är en schizofrenimedicin så därför ville jag vara tydlig.

Jag äter 1 mg per dag nu och det funkar bra, förutom att jag sover dåligt då. Mina problem har inte försvunnit men minskat. Jeg fick gå upp till 2 mg om jag ville ha större effekt. Problemet var bara att jag blev väldigt rastlös i kroppen. Det gick inte så jag gick tillbaka till 1 mg igen.

Jag antar att det inte är någon som varit gravid och ätit dem? JAg vill ju gärna ha en bebis till men det känns omöjligt just nu

Anonym skrev 2009-03-31 12:46:33 följande:
    Jag äter dem, men är det olika fluanxol för borderline och schizofreni? Jag tycker de var jättebra, de bästa jag haft.
  • Anonym

Det kanske skulle vara bra med en annan medicin om du känner dig så där uppvarvad.
    Har du testat fler?
    Om man vill ha barn är det viktigt att man talar om det för läkaren innan.

• Anonym (ej deprimerad)

Nej jag har inte testat fler mediciner, är glad att jag har fått testa den här det var bara när jag höjde dosen som jag blev så uppvarvad, på 1mg/dag funkar det bra, utom sömnen då förstås.

Det viktiga för mig just nu är att må bra, kunna jobba och ta hand om det barn jag har. Tyvärr skriker min kropp efter fler barn och den är svår att tysta. Hoppas, hoppas det kan bli så någon gång.

• Anonym (Alicia)

jag blev uppjagad när jag tog 1mg x1 men när jag delade upp det o tog 0,5x2 försvann det och det funkar utmärkt. känner en klar förbättring mot ångesten! äter den mot ångest o tvångssyndrom

• simone01

Ja, jag är orolig över att ha behövt höja dosen till 2 mg/ morgon men jag är mest orolig för vad den ska göra med mig??? är orolig emellanåt och vill jag vila så kan jag inte så då går jag upp och sedan vila igen........detta är något nytt för mig??? är det en bra medicin??? snälla någon här hjälp mig?? simone// orolig

• simone01

jag växlar mycket i humöret dagligen och trodde fluanxol skulle hjälpa mig men det kanske är för tidigt att säga??? höj dosen till 2 mg/dag sedan ca fem dagar!! innnan dess 1 mg/dag i ca en månad....

Svar på tråden Någon som äter fluanxol?