• Lie76

Var hittar jag gula kläder?

Tänkte att min son skulle vara kyckling på dagis påskmaskerad nästa vecka. Har mask och kycklingmössa men vill ha gula kläder typ långärmad tröja och gula tights eller strumpbyxor, oranga går med bra. Man var hittar jag enfärgade gula kläder? Bor i Sthlm

• Svar på tråden Var hittar jag gula kläder?
  • Lie76

Är det svårt att färga själv i maskinen och blir det bra. Var köper man sådan färg?

• h80

Polar o pyret har gul/vit randiga, de ska min tjej ha i påsk.

• Bubblan2
    Lie76 skrev 2009-03-31 12:22:51 följande:
    Är det svårt att färga själv i maskinen och blir det bra. Var köper man sådan färg?
    De flesta större matbutikerna har. Köp det som du ska ha speciellt fixsalt till. Det finns även färg där man ska använda vanligt salt men när jag använde den satte den igen tvättmaskinen!

När sonen, för en massa år sedan, skulle på påsk-disco letade jag påskkläder till honom men hittade inga alls!
    Köpte ett gult underlakan på IKEA och en massa påskfjädrar och satte fast på lakanet. Sen fick sonen tuppkam och den sprayfärgade vi knallorgange. Han vann utklädningstävlingen!
  • lalasmama

bubblan2: vad gjorde ni med underlakanet?
    hade han det runt sig på nåt sätt?

• Bubblan2
    lalasmama skrev 2009-04-01 10:51:30 följande:
    bubblan2: vad gjorde ni med underlakanet?hade han det runt sig på nåt sätt?
    Vi klippte hål för huvudet i mitten och satte ett skärp i midjan. Fick klippa av det lite på längden också.
    Testade först att ha de dubbelvikt och omsvept som en mantel men det blev inte bra.
  • F Elisabeth

Hej, på modelmini.se finns det lite gula grejer.. Du kan söka på "gul eller gula" så kommer det upp.. Lycka till.

Svar på tråden Var hittar jag gula kläder?