• Lotten73

När fick erat/era barn sin första tand

Jag vet det är olika men min son är 1 år och två veckor och han har inte fått nå tänder än.
    Jo en sak till när började era barn gå min son håller på att lära sig det nu men än är det ett tag tills han kan gå utan stöd?
    Kan vara roligt att höra hur det var för er.
    Min tjej gick ungefär vid 1,5 års ålder.
    Att jag undrar om tänderna är för att han skriker mkt och så vill han ha nåt at tugga på hela tiden.
    Han har också svårt äta mat med bitar i kan det bero på att han inte några tänder har än?
    Det ser ut som att dom är på g men så har det vart länge och inget har hänt.

• Svar på tråden När fick erat/era barn sin första tand
  • Sandriisch

min dotter var 6.5 månad.. nu när hon är 7 månder håller 2a tanden på att komma =) verkar som om hon inte märker av det alls... hon gnäller inget eller så :P

• Flerbarnstokan

Barn 1:
    Tänder 4 månader. Gick 9 månader

Barn 2:
    Tänder 12 månader. Gick 9 mån och 3 veckor

Barn 3:
    Tänder 6 månader. Ställer sig upp själv (utan att jag är i närheten eller håller i) och håller sig i soffan och mot andra möbler men har inte börjat gå längsmed möblerna ännu, blir 7 månader nästa vecka. Tror han går vid 9 månader som sin äldsta bror.

Med barn 2 frågade jag om tänderna då jag tyckte de var sena och fick till svar att hade de inte kommit vid 18 månader skulle vi bli skickade till tandläkaren för kontroll. Alla barn är olika. Tror att det är väldigt ovanligt att tandanlag saknas eller så, men vissa får tänder senare helt enkelt. Personligen tycker jag att det bara är bra om de får tände senare, gör väääldigt ont i tuttarna när de bits

Att gå senare har nog också sina fördelar. Jag får jaga hela tiden och lilleman kryper upp i öppna spisen hela tiden trots att jag tycker jag vaktar (den används inte men är ju så hård och vass i kanterna då den är av tegel).

• Ville Mor

Min son gick när han var lite mer än 10 månader, tandlös
    Runt 11 månader var han när de 4 första bara sa plopp ungefär. Sen har det varit ett uppehåll fram tills för en månad sen, då kom det 4 hörntänder helt plötsligt. Inga andra tänder emellan. Han är snart 17 månader.

Ville 071203 * Bebis 090916
  • NathalieJ

Min dotter fick sin första tand idag, hon är 7 månader och 1 vecka!

• Bullen86

Vår son va 11månader då första tanden kom.. han är nu 16,5mån och har endast 6tänder, 4uppe å 2 nere..

• Manu

Min dotter fick första tanden samtidigt som hon började gå: 11 mån.

• Eevy

Sonen var 4.5 mån då han fick tand nr 1 och 2 i nedre käken.

• september0809

dotter var 6 månader när hon fick tand 1 och 2!

• Mulle Meck

Barn:1 första tand 3 månader och 1 vecka, gick vid 12 månader
    Barn:2 första tand 2 månader och 3 veckor , gick vid 10 månader
    Barn:3 första tand 3 månader och 2 veckor och är idag 10 månader och har 8 tänder i munnen och går runt möbler.

Svar på tråden När fick erat/era barn sin första tand