• emmelina

Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)

Här är fortsättningstråden för alla oss som blev Föräldrar i december 2007!

Nu är våra älsklingar snart 1,5 år gamla! Tänk vad tiden går fort!

Här kan vi babbla, diskutera, ställa frågor eller bara skryta om våra små underverk. 

Första tråden:

Andra tråden:

Tredje tråden:

Fjärde tråden: 
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36974709.html

Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34261644.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m31450750.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-264/m28596316.html

♥ Kasper min Kasper ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-31 13:41
    oj vad tokigt det ser ut. Så här ska länkarna vara:

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m28596316.html

Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31450750.html

Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34261644.html

Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36974709.html

Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m39827028.html
  • Svar på tråden Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)
  • EmilyViola

Oscar sover mellan kl 20 - 6 tiden (5-7)..och sen mellan 10-12, alltså tolv timmar per dygn :)

• mylovehope

jag borstar bara hiwas tänder på kvällen o ibland gömmer jag även det, borstar ni både morgon o kväll? får era barn äta glass och kakor?

• o0Mia0o
    mylovehope skrev 2009-05-04 10:45:49 följande:
    jag borstar bara hiwas tänder på kvällen o ibland gömmer jag även det, borstar ni både morgon o kväll? får era barn äta glass och kakor?
    här borstas det lite hela tiden.. haha
    alva gillar att borsta tänderna. men i regel morgon och kväll.
    alva äter/ dricker nånting sött varje dag så det känns viktigt att det borstas.

nu trycker vi inte i henne godis, men nån kaka eller glass här och där. en kopp fruktsoppa eller saft blir det varje dag. enkelt att hålla hennes humör uppe med en liten sockerkick på eftermiddagen.
  • Ting84

Vi borstar varje morgon och kväll, visst kan missa nångång men regeln är två gånger om dan, ibland får han borsta själv och ibland jag men det gillar han inte. Eftersom han äter vanlig mat så känns det viktigt med tandborstningen

Jaa här äts det allt möjligt gott. Inget godis dock där sätter vi gränsen. Men kakor bullar och saft äter han, oftast då när vi äter det, vid lite gott fika, kalas eller liknande. Men säkert 2-4 ggr i veckan. Fast i små mängder.

• annne

Vi borstar tänderna morgon & kväll. (Tandläkaren rekommenderar..)

Mira har aldrig druckit saft, endast osötad dryck (sempers typ). Hon har heller inte ätit mycket sött. Smakade tårta på 1-årsdagen och har smakat muffins & bulle 2-3 gånger. Dock så fick hon smaka godis (pyttelite) av sin farbror en gång. Hmf. ;)

Jag känner att det är väldigt onödigt att ge sött när hon inte behöver det eller ens vet vad det är. Hon älskar frukt och grönsaker (helst tomat!) så här finns det ingen anledning. Men visst kommer hon att få smaka glass i sommar och kaka ibland.. Jag gissar att det blir svårare om man har barn sen innan eller själva fikar mycket.

• LisaHampus

vi tvångs borstar hampus tänder... va gör man, han vägrar.. de är en kamp varje morgo+kväll. Men de får vi hoppas de är värt i längden..
    Han fikar + sat(ibland väldigt sällan)... men inget godis än..... vi är inte så noooga men inga mängder av de söta..

• annne

Mira gillar inte heller tandborstningen, men det GÅR i alla fall, om än ganska kort stund.. suck.

• mylovehope

jag låter hiwa borsta mina tänder (med min tandborste utan kräm) samtidigt som jag borstar hans, då koncentrerar han sig så han glömmer knipa ihop munnen, o han gillar det

• annne

Det tipset har jag hört från andra.. borde kanske prova det..

• Ting84

När Elias borstar tänderna själv tycker han det är jättekul, men när jag ska göra blir det med tvång. Känns inget kul men jag måste, har testat flera olika metoder men inget funkar... Så vi kämpar på. Dock denna helg har vi knappt rört tandborsten, han har haft 3-dagarsfeber med 40 grader.

Svar på tråden Vi som blev föräldrar i december 2007 (Del 6)