• Flurstina

Barnsäker burk till maskindisktabletterna?

Finns det?

Hur förvarar ni ert maskindiskmedel och tvättmedel för att barnen inte ska komma åt det? Måste man låsa in det? om ja, hur gamla är barnen när man slutar låsa in det?

• Svar på tråden Barnsäker burk till maskindisktabletterna?
  • Heavenlyfaith

Jag har aldrig låst in... Antingen har det stått högt upp eller i ett rum som min son inte vistas i utan mig med.
    När han va riktigt liten så hade vi dörrlås på köksskåpet under diskhon. En sån där pinne som stoppar dörren.

• Mrs Cykel

Var köper man dörrlås/pinne?

• bambigirl

Vi har tvättmedlet högt upp och maskindiskmedlet under diskohon där vi har barnspärr, enda stället i huset som vi har låst så. Fast egentligen är det lite dumt att ha det där, för barnen behöver ju slänga ibland och då behöver de hjälp...

• Flurstina
    bambigirl skrev 2009-03-31 16:39:38 följande:
    Vi har tvättmedlet högt upp och maskindiskmedlet under diskohon där vi har barnspärr, enda stället i huset som vi har låst så. Fast egentligen är det lite dumt att ha det där, för barnen behöver ju slänga ibland och då behöver de hjälp...
    Så har vi det också nu och det fungerar inte längre.
  • EMO 979

Har maskindiskmedlet i ett överskåp i köket...

• Smurfan83

På säkerhetsinfon i föräldragruppen sa BVC att de flesta olyckor som händer med maskindiskmedel mm är när de används och inte när de bara "förvaras" ofta har föräldrarna grejerna inlåsta/ alt högt upp och då är allt lugnt.

Många barn har lyckats skrapa ihop resterna i diskmaskinsfacket tydligen.
    Så isåf bör man kanske överväga de giftfria maskindiskmedlet.

• EllieMay
    Har alla kemikalier och vassa föremål som knivar, saxar, rivgärn ect ligger höögst öppe i ett skåp. Litar inte helt på dessa dörrlås och visst det blir till att ta en sstol varje gång man ska ha en kniv, men det skiter jag i, vågar inte chansa. min son blir tre i juni.
    Ess, bench, sei a mensch! Ät, be och betee dig som folk!
Svar på tråden Barnsäker burk till maskindisktabletterna?