• fam kaos

Bank som inte kan ringa innan kl fyra och inte kan uppge banknamn??

Måste fråga er vad ni tror, kan det verkligen stämma?
    Igår vid halv sju på kvällen när jag höll på att natta ungar ringde hemtelefonen,
    citerar samtalet på ett ungefär:
    Tjejen lät ganska ung, runt 25, pratade lågt och lät lite viskande osäker.

- Hej, jag söker ***** (sambons namn)
    - Han är är inte hemma, han jobbar, kan jag hälsa honom något?
    - Nej, det är ett bankärende.
    - Jaha, ja du får ringa på förmiddagen då för då är han hemma.
    - Jaha, okej, hej då.

Sambon jobbar kvällar så han är hemma fram tills tre ungefär, jag talade om för sambon morgonen efter att hon ringt oh han visste inte vad det handlade om.
    Sen tänkte vi inte mer på det.

Så nu vid ganska precis fem på eftermiddagen ringer min mobil, (sambon står på båda våra abonemang så söker man på hans namn kommer även mitt nr upp)
    Citerar samtalet på ett ungefär, samma tjej som igår:

- Ja hej, jag söker ***** (sambons namn)
    - Hej, han är fortfarande inte hemma, som jag sa igår så jobbar han kväll, kan jag hälsa något?
    - Nej det är ett bankärende.
    - Jaha då får du riunga på förmiddagen för han jobbar annars.
    -Jag kan inte ringa på förmiddagar
    - Nähä?? Men han jobbar som sagt, är det något viktigt?
    - Det kan jag inte säga eftersom det är privat, säg till honom att han kan ringa sin bank.
    - Jaha swedbank då?
    - Jag kan inte avslöja bankens namn, det är privat.
    - (smått irriterad) Jag ska alltså med andra ord be honom ringa swedbank?
    - Säg bara åt honom att ringa sin bank.
    -Jaha, visst, hej då.

Det hela känns konstigt rent ut sagt, en sån där magkänsla att något inte riktigt stämmer. Om det gäller ett bankärende borde väl den banken kunna kontakta honom innan kl tre på dagen och inte bara ringa sena eftermiddagar eller kvällar?
    Och visst brukar normala bakner säga vilken bank det gäller, oftast låter det ju
    "-Hej, jag ringer från si eller så, kan jag få tala med den eller den."
    Det kan väl inte vara sekretess VILKEN bank han ska ringa upp?
    Det är ju ganska svårt annars att hälsa honom något, eller för honom att veta vart ha sk ringa.

Eller låter det hela helt normalt?

• Svar på tråden Bank som inte kan ringa innan kl fyra och inte kan uppge banknamn??
  • Heavenlyfaith

Det luktar funnens lång väg tycker jag...
    Det är definitivt ingen bank!

• Gräddis

Hm vad sager din man om det hela?? Verkar valdigt skumt maste jag saga. Men jag hade nog varit misstanksam mot min man snarare - vad skulle tjejen vinna pa att bara vilja att din man ringde "sin bank"? Ok om de var nat fuffens att de hade gett dig ett nummer att ringa eller sa, men det hon sa stammer inte riktigt overrens med att det skulle vara nagot fuffens fran hennes sida...

• Jenny28

Men Citibank ringde hem till oss en kväll och frågade efter min sambo. Hon sa precis samma som du sa. Att det var ett bankärende. De ville bara fråga varför vi var sena med en betalning. men hon ville prata med honom om det för det stod i hans namn

• fam kaos
    Jenny28 skrev 2009-03-31 18:02:21 följande:
    Men Citibank ringde hem till oss en kväll och frågade efter min sambo. Hon sa precis samma som du sa. Att det var ett bankärende. De ville bara fråga varför vi var sena med en betalning. men hon ville prata med honom om det för det stod i hans namn
    Vi har iofs just de två bankerna, Citibank och Swedbank, men det känns ändå så himla konstigt. Smabon har ju fått samtal från dem innan och då har de alltid sagt att det är från citibank och att sambon ska ringa upp dem, det känns ju normalast.
    Det är ju lite bökigt om man hr många olika banker och man bara får höra att ha ska ringa upp sin bank.
    Men det är rösten med men det är svårt att förklara.
    Det känns bara skumt.
  • timberhochmandie

Visst låter det konstigt... Du har inte kunnat kolla upp numret hon ringde ifrån?

• b i t c h

Detta låter ju mer än mysko. Jag tror inte det är någon "bank".

• Funkyiore

För ett tag sedan ringde en person och sökte mig i ett bankärende. Det var min man som mottog samtalet, eftersom jag jobbade. Den personen sa åt min man att det var ett privat ärende och han därför fick han inte reda på vad det gällde. Något som jag grubblat mycket på, jag kan inte för mitt liv komma på vad för ärende det kan vara. Personen ifråga har inte hört av sig igen (vi har Nordea som bank).

• fam kaos
    timberhochmandie skrev 2009-03-31 18:07:05 följande:
    Visst låter det konstigt... Du har inte kunnat kolla upp numret hon ringde ifrån?
    Tyvärr så är det privat. Men kan jag säga till henne på skarpen nästa gång, att antingen får hon uppge bank, ringa innan kl tre eller så vill jag att hon slutar ringa helt för jag tycker det är obehagligt?
  • Gräddis

Ja sag det, tycker jag. Sag att du har all anledning i varlden att tro att detta inte ar seriost och att hon maste lamna namnet pa banken om din man ska kunna hora av sig eftersom han har flera olika bankkonton.

Svar på tråden Bank som inte kan ringa innan kl fyra och inte kan uppge banknamn??