Pappagrupp i Örebro??
troligen. Min fru plussade igår. Förmodligen ska vi få i december men jag är osäker på datum. Ska kontakta barnmorska på tisdag. Själv?
troligen. Min fru plussade igår. Förmodligen ska vi få i december men jag är osäker på datum. Ska kontakta barnmorska på tisdag. Själv?
osäkert. Vi tror runt jul. Vi fick missfall i mars och har inte fått någon mens sen dess men igår fick vi första +:et och lägger man på 36 v så blir det i slutet på året. Väldigt grov uppskattning.
Tjorven5: Hur gammal är er(a) tidigare?
Det här barnet får bli en form av revansch för missfallet. Det är alltid jobbigt när någon dör, även om den inte är född. Jag tog det väldigt hårt i början och blev ganska handlingsförlamad. Nu har både frugan och jag kommit över det värsta och siktar på det nya barnet. Det upptar mer av tankarna, funderingarna och planererna.
Vi har en son som fyllde 1 år för några dagar sen, 1 maj. :).
Blir väl lite krångligare att hitta vagn den här gången. Däremot har vi mycket eftersom vi redan har ett barn, ex bilbarnstol upp till 13 kg (1 år). Men vi kommer få köpa en hel del till. Spjälsäng bl a osv.
Diskmaskin känns rätt prioriterat. Just nu är det mest jag som diskar och det är rätt jobbigt att alltid behöva diska. Visserligen är jag arbetssökande men jag har viktigare saker för mig än att diska hela tiden.
Liam78 (eller någon annan): Vad är ett KUB ultraljud? Har aldrig hört talas om något sånt.
Frugan har satt igång och blöda. Tydligen mycket. Troligen missfall, igen. :(
F-kassan infar lite om föräldrapenningen. Tycker det är en jättebra info att gå på. Kan bara rekommendera att gå på försäkringskassans info-möte.
Ska deppa lite grann. Tyvärr inget falsk-alarm. På måndag sjukskriver jag nog mig. Ska kontakta vården också för att få något antideprisivt. Värsta är att min kusin ska gifta sig 30:e i Stockholm. Vet inte om varken jag eller frugan orkar gå i nuläget. Siktar fortfarande på körkortet och hoppas greja uppkörning 28:e.
Själv då? Vad ska du göra i helgen Tjorven5?