• smilla09

Mammajacka?

Jag är på jakt efter en mammajacka nu till våren. Någon som sett någon fin någonstans? Jag hittar inga... & magen börjar titta ut..
    Är i vecka 17 nu.

• Svar på tråden Mammajacka?
  • rockmamman

Vårjackor till mamma har jag aldrig sett tyvärr, bara en jacka från vinterjacka från polarn o pyret för 1700 spänn. Hm har aldrig mammajackor.
    Beroende på hur högt upp i landet du bor skulle jag satsa på o köpa en stickad tröja eller fleece o en täckväst i större storlek istället så håller du dig varm i vår :)
    Svårt annars o få till en snygg jacka om man måste gå upp massa storlekar.
    Ja kör på en varmare tröja o skinnjacka just nu (jackan öppen alltså) o så har ja en extra mudd över magen som håller värmen bra, köpt tvåpack på hm :)

• Rosalilja

jag såg en snygg jack på H&M men de är ingen mamma jacka.
    där är inget band i midjan utan den står ut lite mer.
    hade själv tänkt införskaffa mig en sådan :)

• Snowsee

Jag köpte min vår/höstjacka på Vila. Visserligen ingen mammajacka men den är A-linjeformad och har gott om plats för magen.

• Rosalilja
    Rosalilja skrev 2009-03-31 20:51:11 följande:
    jag såg en snygg jack på H&M men de är ingen mamma jacka.där är inget band i midjan utan den står ut lite mer.hade själv tänkt införskaffa mig en sådan :)
    man kommer få plats me magen i jackan. den är mer rundan ner till.
  • Rosalilja

har tittat på den men vill ha den i svart, vart hitta du den?

• MinEmPsi

Tipsar om köpa vårjackan ifrån polarn och pyret!
    Är en gravid jacka men den kan man även andvända som ogravid också så du kan andvända den efter graviditetn också!

• Noli
    Rosalilja skrev 2009-03-31 20:58:38 följande:
    har tittat på den men vill ha den i svart, vart hitta du den?
    Jag köpte den på Lilla Mirakel-butiken här i stan! Hör med dem om du har någon sådan där du bor, de brukar vara hjälpsamma med att ta hem varor från andra ställen om de inte har just det plagget hemma.
  • Rosalilja

kolla precis på deras hemsia finns bara en butik i umeå :(

• Strandängen

min gravida kompis köpte igår en jacka på veromoda som va a-linjeformad, samt en på gina tricot. båda hade gått om plats även när man är höggravid.

hittar dom tyvärr inte på hemsidorna, men kolla i butikerna.

• miamaria777

Jag köpte också vårjackan på veromoda. Jättefin och finns i flera färger! :) 299 spänn!

• Rosalilja

Okej de var billig. Får mna ta sig en tur dit oxå :)

• Nilou

Har också köpt en super snygg a-linje formad jacka från villa så är nog samma som ni nämner där uppe Tror den kosta mellan 300-400 .

• Miss Lau

Jag har köpt en mamma-windstopper på pop. Inte någon finjacka man har till kontoret direkt men den passar jättebra att ha ute när jag leker med syskonen eller grejar i trädgården

• eternalstar

Det finns en skitsnygg vårjacka på Åhlens, märket att.
    Perfekt som mammajacka och som man kan ha efter också!
    Hittade tyvärr ingen bild på den.. Men fanns i marinblå och beige..
    499:-!
    Kika där!

• smilla09

Tack alla ni!
    Då blir det besök på Veromoda och Åhlens för mig imorgon, hoppas jag hittar nåt.

Ha en skön kväll!

Svar på tråden Mammajacka?