• lillajag82

brukar du skölja tänderna med vatten efter du borstat klart ???

Ja som frågan lyder brukar du skölja rent tänderna /munnen
    efter att du borstat klart dina tänder ??

Jag gör alltid det , tycker det e äckligt att inte göra det.
    Men fick höra i dag att man inte ska skölja efter för då försvinner skyddet man lakt dit på tänderna..

så nu frågar jag er hur brukar ni göra
    och vad tycker du om det motsatta som du röstar.??

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden brukar du skölja tänderna med vatten efter du borstat klart ???
  • ludenben

man ska inte skölja överdrivet mycket för då sköljer man bort det skyddande i tandkrämen. Jag sköljer en gång men inte mer... utan att skölja alls blir det äckligt men en gång gör jag

Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • LinaoMatilda

ja det gör jag, men sen sköljer jag med munvatten och efter det sköljer jag inte med vatten.

Smått och gott hos Lina
  • hejhejhej

nej det gör jag inte sköljer med munvatten

• Papayia

Ja, det gör jag.
    Man måste ju skölja ut det man borstat bort...så resonerar jag iaf.

Mamma till Alex
  • Butterscotch

Förut gjorde jag det, men inte nu längre. Sköljer med munvatten efter tandborstningen, och sen är det klart.

• Pretty Banana

Ja, alltid. Jag vet att det ger ett bättre skydd mot karies att inte göra det, men samtidigt mångdubblar det förmodligen risken för skelettcancer så jag riskerar nog hellre att få hål i tänderna.

• lillajag82
    Papayia skrev 2009-03-31 20:47:51 följande:
    Ja, det gör jag. Man måste ju skölja ut det man borstat bort...så resonerar jag iaf.
    ja jag håller med dig =) allt smuts finns ju kvar om dert inte sköljs ut .
    ne det va sambons son som sa att tandläkaren hade sakt det och jag har aldrig hört att man inte ska göra det
    ~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • LinaoMatilda
    lillajag82 skrev 2009-03-31 20:53:42 följande:
    ja jag håller med dig =) allt smuts finns ju kvar om dert inte sköljs ut . ne det va sambons son som sa att tandläkaren hade sakt det och jag har aldrig hört att man inte ska göra det
    jo jag har också hört det, men tycker det känns kladdigt.
    Smått och gott hos Lina
  • Atamon

Jag brukar skölja lite grann, även om jag har hört att man ska låta lite tandkräm ligga kvar på tänderna (det var ju på nyheterna för någon vecka sedan också) men jag vill nog gärna ha bort det som man har borstat bort, Pretty Banana har en bra poäng också.  Munvatten skulle jag aldrig köpa.

Dessutom är det oundvikligt för mig att inte skölja med vatten, efter tandborstning blir jag enormt törstig, att dricka en halvliter är inte ovanligt. 

• Miss Lau

Nej, jag sköljer inte med vatten. Men självklart spottar jag ju ut!

Svar på tråden brukar du skölja tänderna med vatten efter du borstat klart ???