• Analoga

Vanligt att ny tvättmaskin "luktar" ?

Vi köpte en ny tvättmaskin igår som vi installerade i badrummet precis som den förra. Jag körde ett par tvättar igår kväll (en "inkörningstvätt" och en vanlig) och nu i morse när jag kom in i badrummet så luktade det något obeskrivbart (inte gott precis) . Kan det bero på att tvättmaskinen är ny så det är den som avgett någon lukt?

• Svar på tråden Vanligt att ny tvättmaskin "luktar" ?
  • Max mamma

Säkert är det så.
    Kör den tom på 90grader,det brukar jag göra när jag tycker att det luktar skunk därinne...

• Analoga

Max mamma skrev 2009-04-01 08:06:28 följande:

Säkert är det så.Kör den tom på 90grader,det brukar jag göra när jag tycker att det luktar skunk därinne...
    Fast det luktar inte inne i själva maskinen. Trumman är stängd och locket stängt. Det luktar liksom inne i badrummet och det blev alltså efter jag körde nya tvättmaskinen igår kväll...
  • Max mamma

Aha....då är det väl själva maskinen som luktar...inte så mkt att göra åt antar jag..

• Bebiz2009

Jag har samma problem!
    Har köpt både ny tvättmaskin å torktumlare å efter VARJE tvätt så luktar det SKUNK i badrummet!
    Har oxå undrat vad det kan bero på, men det måste ju va att maskinerna är nya...
    Å jag e gravid å tål verkligen inte den lukten!
    Får verkligen hoppas att det blir bättre med tiden!

• Analoga
    Bebiz2009 skrev 2009-04-01 09:14:20 följande:
    Jag har samma problem!Har köpt både ny tvättmaskin å torktumlare å efter VARJE tvätt så luktar det SKUNK i badrummet!Har oxå undrat vad det kan bero på, men det måste ju va att maskinerna är nya...Å jag e gravid å tål verkligen inte den lukten!Får verkligen hoppas att det blir bättre med tiden!
    Ah - hoppas det beror på det och försvinner med tiden! Jag känner det verkligen jätteväl hur det luktar - men min sambo känner ingenting (!). Han påstår att jag har näsa som en hund
  • Bebiz2009
    Analoga skrev 2009-04-01 09:16:42 följande:
    Ah - hoppas det beror på det och försvinner med tiden! Jag känner det verkligen jätteväl hur det luktar - men min sambo känner ingenting (!). Han påstår att jag har näsa som en hund
    Min sambo känner heller inte av det å därmed störs han inte av det heller...Skönt det måste va för honom!=)
  • LångaLinda

Vår maskin luktade lite "bränt" den första tiden, men nu känns det inget!

• sahara

Våran tvättmaskin luktade också när den var ny.Men det försvann efter ett tag.
    Min sambo kände inte heller lukten och förstod inte varför jag gnällde över den illaluktande tvättmaskinen !! (kvinnor har tydligen bättre luktsinne än män, varför vet jag inte)

• Piali

Det luktade knasigt i rummet efter att jag kört vår nya tvättmaskin de första gångerna, men inte nu längre. Luktade lite bränt. Sambon kände det också ;)

Svar på tråden Vanligt att ny tvättmaskin "luktar" ?